נתניהו ונשיא איחוד האמירויות שוחחו: "סוכם על מפגש אישי בקרוב"

לפי הודעת לשכת נתניהו, שייח' מוחמד בן זאיד שוחח לראש הממשלה ובירך אותו לרגל חג הפסח. עוד נאמר כי השניים סיכמו להמשיך את השיח ביניהם "במפגש אישי בקרוב"

זמן צפייה: 00:17

לשכת ראש הממשלה הודיעה הערב (שלישי) כי נשיא איחוד האמירויות, שייח' מוחמד בן זאיד, "התקשר לראש הממשלה בנימין נתניהו ובירך אותו ואת העם בישראל לרגל חג הפסח". עוד נאמר כי "ראש הממשלה נתניהו בירך את השייח' בן זאיד ואת העם האמירתי החוגג בימים אלה את רמדאן", וכי שני המנהיגים סיכמו להמשיך את השיח ביניהם "במפגש אישי" בתקופה הקרובה.

מטעם לשכת נתניהו נמסר עוד כי "בשיחה ידידותית וחמה בין שני המנהיגים הם הביעו את מחויבותם לפעול להמשך קידום הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאמירויות, כולל הרחבתו לתחומים חשובים נוספים".

ההודעה מגיעה על רקע הציפייה של נתניהו לקבל הזמנה לכמה מדינות, בהן איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו. בחודש שעבר פורסם בחדשות 13 כי גורמים ערביים אמרו כי ביקור שכזה לא יקרה בקרוב. כמו כן, בן זאיד עצמו אמר לגורמים ישראלים כי נתניהו לא יגיע למדינה בזמן הקרוב. עוד נאמר כי שלוש המדינות יקיימו הערכת מצב מחודשת לאחר חודש רמדאן בהתאם לנסיבות.

נשיא האמירויות, ח'ליפה בן זאיד אאל נהיאן
נשיא האמירויות, ח'ליפה בן זאיד אאל נהיאן | צילום: רויטרס

סוכנות הידיעות הרשמית של איחוד האמירויות, "ואם", דיווחה זמן קצר לאחר מכן כי בן זאיד הדגיש בשיחה את דבקותה של איחוד האמירויות בקשרים עם ישראל, ותיאר אותם כ"בחירה אסטרטגית לטובת השלום והפיתוח". עוד הובהר כי בן זאיד מצפה להגביר את המאמצים המושקעים במסגרת הקשר מול ישראל ובן זאיד הוסיף בשיחת הטלפון כי איחוד האמירויות תמשיך בעבודה המשותפת במטרה לחזק את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בכל התחומים.

בנוסף, בן זאיד ציין לחיוב את השותפויות הכלכליות החדשות בין שתי המדינות ואת העבודה המשותפת בין שתי המדינות בתחום איכות הסביבה. בן זאיד מסר במהלך השיחה כי איחוד האמירויות תפעל ביחד עם ישראל, ביחד עם ידידותיה ממדינות ערב וביחד עם ידידותיה בעולם בכדי להימנע מהסלמה איזורית ובכדי לתמוך במסלול השלום והיציבות.