ביידן, אחרי המפגש עם אביגיל: "לא אנוח עד שכל החטופים ישובו"

הנשיא האמריקני פרסם בשנית תמונה מהמפגש עם אביגיל עידן בת ה-4, ששוחררה משבי חמאס - וחזר על הבטחתו להמשיך לפעול למען שחרורם של החטופים: "לא אנוח עד שכל אחד מהם, שנקרע מחיק משפחתו והוחזק בידי חמאס, כמו אביגיל, ישוב לזרועות יקיריו", כתב ביידן - והדגיש: "יש להם ולמשפחותיהם את המילה שלי"

זמן צפייה: 01:23

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן פרסם היום (שבת) תמונה נוספת מהמפגש עם הילדה אביגיל עידן בת ה-4 ששוחררה משבי חמאס, וחזר על הבטחתו לפעול למען שחרור החטופים שנותרו בשבי חמאס. "לא אנוח עד שכל אחד מהם, שנקרע מחיק משפחתו והוחזק בידי חמאס, כמו אביגיל, ישוב לזרועות יקיריו. יש להם ולמשפחותיהם את המילה שלי", כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו.

הנשיא ביידן ואביגיל נפגשו ביום רביעי האחרון בבית הלבן למשך כשעה, ולפי הנשיא האמריקני, "היה מדהים לראות אותה מחייכת ומתרוצצת, ופשוט יכולה להיות ילדה". ביידן תיעד את הרגע המרגש בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "היא מחלימה מטראומה בלתי ניתנת לתיאור. הזמן שלנו יחד אתמול היה תזכורת לעבודה שעומדת לפנינו כדי להבטיח את שחרורם של כל החטופים שנותרו בשבי".

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, עם אביגיל עידן
הנשיא ביידן עם אביגיל עידן | צילום: הבית הלבן

עידן, שברשותה אזרחות אמריקנית, נותרה ללא הוריה סמדר ורועי, לאחר שנרצחו במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר - בעת שהיא נחטפה מביתה בכפר עזה לשטח הרצועה, ושוחררה במסגרת הפעימה השלישית של עסקת החטופים בנובמבר. בעת שחרורה, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם משפחתה, ואמר: "אי אפשר לדמיין מה עבר עליה, הלוואי שהייתי יכול לחבק אותה. לא נשקוט עד שאחרון החטופים יחזור".

משפחת עידן
משפחת עידן

אחיה הגדולים של אביגיל, מיכאל בן ה-9 ועמליה בת ה-6, התחבאו בארון בממ"ד בביתם במשך 14 שעות עד שחולצו - וכך ניצלו חייהם. רועי עידן עבד כצלם ב-ynet, ובזמן פשיטת המחבלים על הקיבוץ - יצא מביתו לתעד את האירועים, כשאביגיל בידיו. לאחר שהמחבלים ירו למוות ברועי, אביגיל רצה לבית שכניה, ונחטפה יחד איתם - הגר ברודץ', ושלושת ילדיה, עפרי, יובל ואוריה - ששוחררו גם הם.