בנט עונה לזלנסקי: "השיקולים מורכבים, אנו מסייעים באפיקים מגוונים"

רה"מ בנט התייחס בנתב"ג לסיוע הישראלי לאוקראינה לקאת המראת המשלחת הישראלית ואמר כי "ישראל מנהלת את המשבר המצער הזה בצורה רגישה ואחראית - תוך איזון בין השיקולים השונים והמורכבים". לפיד: "ישראל אינה עומדת מנגד"

זמן צפייה: 01:55

בנאומו טרם יציאת המשלחת הישראלית לבית חולים שדה באוקראינה הבוקר (שני), אמר ראש הממשלה נפתלי בנט: "חשוב לי לומר: ישראל מושיטה את ידה לסיוע באוקראינה ישראל מושיטה את ידה לסיוע במשבר באוקראינה מזה כמה שבועות, ממש מהרגע הראשון - באפיקים שונים ומגוונים".

"אנחנו עושים זאת בצורה אחראית", הוסיף בנט, "אנחנו קולטים כאן עולים, זכאי חוק שבות וגם שאינם. נכנסו לכאן 15 אלף אוקראינים עד יעבור זעם. דווקא הבוקר, אני רוצה לומר בצורה הברורה: עם ישראל והציבור הישראלי יכולים להיות גאים בתרומה ובסיוע לאזרחי אוקראינה. תהיו גאים בכל הפעולות שמדינת ישראל עושה: משלוחי תרופות, הקמת בית חולים שדה, פעולות גם במימדים אחרים. אין עוד מדינות שפועלות בהיקפים כאלה".

Whatsapp Image 2022 03 05 At 2
הדמייה של בית חולים שדה, לפי התכנון של משרד החוץ | צילום: משרד החוץ

שר החוץ יאיר לפיד נאם גם הוא ואמר: "אנחנו עושים זאת למען הילדים האוקראינים, אבל גם הילדים שלנו צריכים לדעת שמדינת ישראל אינה עומדת מנגד. במקום שבו יש סבל ואימה, אנחנו נושיט יד מנחמת ונעשה הכל כדי לעזור. אנחנו שולחים עם בית החולים הזה לא רק את הצוותים הרפואיים הטובים בעולם, אלא גם את ליבנו, את התמיכה וההזדהות שלנו. זוהי מלחמה אכזרית ומיותרת, והיא צריכה להפסק".

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: ניב מוסמן, לע''מ

כזכור, בשבוע שעבר הממשלה אישרה הוצאת בית חולים שדה לאוקראינה לטיפול בפליטים במערב המדינה. המבצע יקרא "כוכב מאיר" ובית החולים והצוות הרפואי יפעלו באזור למשך חודש. עלות הקמת ותפעול בית החולים תעלה כ-21 מיליון שקלים שימומן על ידי משרד הבריאות, משרד ראש הממשלה ומשרד החוץ, ובסיוע של קרן שוסטרמן התורמת לפרוייקטים לאומיים וחברתיים בישראל וארגון הג'וינט.

הקמת בית חולים השדה באוקראינה
הקמת בית חולים השדה באוקראינה

בית החולים יעניק טיפול בפליטי המלחמה והוא יכלול חדר מיון, חדר לידה, מחלקות טיפול בגברים, בנשים ובילדים. הסיוע הרפואי יביא עימו יכולות מעבדה ודימות (רנטגן), ויעשה שימוש בטכנולוגיות מרחוק עם בית החולים שיבא בישראל.

בית חולים שדה ישראלי באוקראינה
בית חולים שדה ישראלי באוקראינה | צילום: רויטרס

בית חולים שדה ישראלי באוקראינה
בית חולים שדה ישראלי באוקראינה | צילום: רויטרס

בית חולים שדה ישראלי באוקראינה
בית חולים שדה ישראלי באוקראינה | צילום: רויטרס