ישראל לארה"ב: מצפים להפעלת לחץ על הפלסטינים לפעול נגד הטרור

לאחר גל הטרור ומבצע בית וגן בג'נין, גורמי ביטחון ישראלים העבירו מסר למקביליהם האמריקנים כי הם מצפים מהאמריקנים ללחוץ על הרשות הפלסטינית לפעול נגד הטרור בצפון השומרון. למסר נוספה הבהרה: אם הרשות לא תפעל - ישראל תעשה זאת בעצמה

זמן צפייה: 01:55

ישראל העבירה מסר לארצות הברית לפיו היא מצפה להפעלת לחץ על הפלסטינים לפעול נגד הטרור - כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות 13. בשיח של גורמי ביטחון בכירים עם עמיתיהם האמריקנים בימים האחרונים הועבר המסר לממשל האמריקני. הציפייה מהאמריקנים היא שיפעילו לחץ על הרשות הפלסטינית להעמיק ולהגביר את פעילותה נגד הטרור בצפון השומרון.

בשיחה המדוברת, השיב הבכיר האמריקני: "אנחנו מעוניינים בכך – אסור להחמיץ את ההזדמנות שנוצרה בשטח". כלומר, הכוונה היא לתת שוב לרשות הפלסטינית ולמנגנוני הביטחון לפעול בשטח, אחרי מבצע בית וגן.

כמו כן, המסר הזה לממשל האמריקני הוא גם מעין הבהרה ישראלית לאמריקנים כי אם הרשות הפלסטינית לא תשיב את המשילות - ישראל תפעל בעצמה. החיסול בג'נין בתחילת השבוע קרה אחרי אותה שיחה עם הגורמים האמריקנים ואולי הוא דוגמה ישראלית להבהרה.

Whatsapp Image 2023 08 07 At 1
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

בתוך כך, ברקע השיח עם הממשל האמריקני, שנמשך כל העת בצינורות הביטחוניים, עדיין לא תואמו פרטי הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן. נתניהו ייסע לאו"ם ב-21 בספטמבר – זה התאריך המיועד, לא ברור אם במסגרת הביקור תיכלל גם פגישה עם ביידן.

רה''מ בנימין נתניהו
רה''מ בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום פרסם ראש האופוזיציה יאיר לפיד כי הוא נפגש עם שר החוץ האמירותי באיטליה. הפגישה הזו לא הייתה מאוד מעניינת אלמלא רה"מ נתניהו, חודשים ארוכים מאז חזרתו לתפקיד, לא ביקר באמירויות, זאת חרף רצונו הרב. גם כעת, הזמנתו לאמירויות היא למעשה כחלק מוועידת האקלים בנובמבר, לשם מוזמנים מנהיגים רבים ולא בביקור מיוחד.