סיכום הפסגה במצרים: חודשה המחויבות להפסקת הצעדים החד-צדדיים

בתום הפסגה המדינית בשארם א-שייח הצדדים הסכימו על חידוש ההתחייבות המשותפת של ישראל והרשות הפלסטינית, ובכללה הפסקת הדיון בבניית יחידות דיור חדשות בהתנחלויות למשך ארבעה חודשים והפסקת מתן האישורים להתנחלויות חדשות למשך שישה חודשים

זמן צפייה: 01:57

סיכומי הפסגה המדינית במצרים פורסמו הערב (ראשון) והם כוללים את חידוש ההתחייבות המשותפת של ישראל והרשות הפלסטינית לפעול לסיום הצעדים החד צדדיים, ובכללם הפסקת הדיון בבניית יחידות דיור חדשות בהתנחלות לארבעה חודשים.

הפסגה התקיימה בשארם א-שייח שבדרום חצי האי סיני בהשתתפות ישראל והרשות הפלסטינית ובתיווך ארצות הברית, ירדן ומצרים. התחייבות הצדדים היא המשך ישיר של ההסכמות עליהן התחייבו הצדדים בפסגה הקודמת שנערכה בעקבה בחודש שעבר.

המאחז אביתר, צפון השומרון (ארכיון)
המאחז אביתר, צפון השומרון (ארכיון) | צילום: הלל מאייר, פלאש 90

הפסגה התקיימה כחודש לאחר הפסגה בעקבה שבירדן והיוותה החלק השני של המפגש. מטרת הכינוס הייתה להגיע לסיכומים בין ישראל לרשות הפלסטינית ולהרגיע את הרוחות, בתיווך המדינות הנוספות, לקראת חודש הרמדאן שיחל בעוד ימים אחדים.

בשבועות האחרונים התקיימו מספר שיחות ופגישות בין יועצו הקרוב של אבו מאזן, חוסיין א-שייח, לראש המל"ל צחי הנגבי. מטעם ישראל השתתפו ראש המל"ל צחי הנגבי, ראש השב"כ רונן בר, מתאם פעולות הממשלה בשטחים רסאן עליאן וגורמים נוספים.

כזכור, בתום הפסגה בעקבה, גורם מדיני המאורע בפרטי הדברים טען כי "המשתתפים הגיעו להסכמה על הקמת ועדה ביטחונית משותפת שתבחן את חידוש התיאום הביטחוני ואת הנכונות והיכולת הפלסטינית לשאת באחריות למאבק בטרור בשטחי הרשות".

לדבריו, "סוכם כי הצדדים יקיימו מפגש נוסף לפני הרמדאן, בחסות מצרים, על מנת לבחון את ההתקדמות בציר הביטחוני. כמו כן, סוכם להקים ועדה אזרחית משותפת שתפעל לקדם צעדים כלכליים בוני אמון".