טראמפ על המתקפה אמש במצר הורמוז: "הפרה טיפשית של הפסקת האש"

לאחר שמשמרות המהפכה שיגרו ארבעה כטב"מים לעבר ספינות במצר, הנשיא האמריקני הגיב: "אחד פגע בספינת מטען, הפלנו שלושה נוספים; ברור שמדובר בהפרה טיפשית של ההסכם"

טראמפ ברקע ספינות במצר הורמוז
טראמפ ברקע ספינות במצר הורמוז | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב הערב (שישי) למתקפה הלילית שביצעו משמרות המהפכה אמש במצר הורמוז: "איראן ירתה לפחות ארבעה כטב"מים לעבר ספינות שחצו את המצר". טראמפ ציין כי ספינת מטען נפגעה במתקפה, וכי למרות שנגרם לה נזק הספינה הצליחה להמשיך בהפלגה. "הפלנו שלושה כטב"מים נוספים", כתב, והבהיר: "ברור שזוהי הפרה טיפשית של הסכם הפרת האש".

בתוך כך, סגן נשיא ארה"ב, ג'יי די ואנס, אמר אתמול בריאיון לאתר UnHerd כי סוכם עם איראן שיוצב נציג ממשמרות המהפכה בדוחה, בירת קטר, לצד נציג מפיקוד המרכז האמריקני ("סנטקום") "כדי ליישב מחלוקות ולמנוע עימותים נוספים". במקביל, מקור איראני מסר לרויטרס כי נסיגה ישראלית מלבנון היא תנאי להסכם סופי בין איראן לארה"ב ומהווה "קו אדום".

ואנס התייחס גם לזכותה של ישראל להגנה עצמית, בדומה לכל מדינה אחרת באזור, והדגיש כי המטרה המרכזית היא להבטיח שלכל הצדדים תהיה היכולת להגן על עצמם במקביל לפעולות להפחתת ההסלמה.