מאבטחים התעמתו, פגישת רה"מ נדחתה‎

תקרית חריגה התרחשה היום לקראת פגישתו של רה"מ נתניהו עם נשיא טוגו: לקראת הפגישה, ניסו מאבטחיו של נתניהו לערוך בידוק ביטחוני למקביליהם, אלא שמיד התפתח ויכוח

נתניהו, אבטחה, אפריקה. ראש הממשלה נתניהו ומאבטחיו בטוגו, היום
נתניהו, אבטחה, אפריקה. ראש הממשלה נתניהו ומאבטחיו בטוגו, היום | צילום: Kobi Gideon / GPO / Flash90

תקרית דיפלומטית מביכה התרחשה היום (ראשון) במהלך ביקורו הרשמי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפסגה הכלכלית של מדינות מערב אפריקה (ECOWAS) המתקיימת במונרוביה, בירת ליבריה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ראש הממשלה נתניהו ומאבטחיו בטוגו, היום
ראש הממשלה נתניהו ומאבטחיו בטוגו, היום | צילום: Kobi Gideon / GPO / Flash90

בשעה שמאבטחי נתניהו בדקו את מאבטחיו של נשיא טוגו, פאורה גנאסינגבה, לקראת הפגישה בין שני המנהיגים וכן של שר החוץ של טוגו, התגלע ויכוח בין הצדדים שהתפתח למהומה שכללה דחיפות וצעקות. בעקבות התקרית, בשב"כ מסרו כי "לקראת פגישתם של הנשיא ושר החוץ של טוגו עם ראש ממשלת ישראל התפתחו חילופי דברים בין המשלחות. הצדדים הגיעו להבנות ותואמה פגישה נוספת בין המנהיגים".

נתניהו בליבריה. היום
נתניהו בליבריה. היום | צילום: משרד ראש הממשלה

נתניהו החל היום את ביקורו במסגרת הפסגה הכלכלית במערב אפריקה. בנוסף למלך מרוקו, מוחמד השישי, שהודיע כבר אתמול שלא ישתתף בפסגה, גם נשיאי ניז'ר, ניגריה ובנין נעדרו מנאומו של נתניהו.

בפתח נאומו התייחס ראש הממשלה לפיגוע הטרור בלונדון. "בשעות האחרונות מתקפת טרור נוספת שוגרה לעבר אנשים חפים מפשע בלב לונדון", אמר נתניהו. "אנחנו מגנים את הטרור הזה". ראש הממשלה דיבר גם על מטרתו להרחיב את פעילות ישראל באפריקה: "ישראל חוזרת לאפריקה בגדול. זוהי הפעם הראשונה שמנהיג ישראלי מדבר בפני הקהילה הפורום הכלכלי המערב אפריקני".

ראש הממשלה אמר לכתבים כי מטרת הביקור היא חיזוק היחסים הגדלים במהירות בין ישראל ומדינות אפריקה ולשנות את הרגלי ההצבעה באו"ם של מדינות היבשת נגד ישראל. נתניהו הוסיף כי הוא מקווה שהביקור יוביל גם להתפייסות עם סנגל, שתמכה בהצעה 2334 באו"ם נגד ההתנחלויות.