אבו מאזן בפרלמנט הטורקי: "אגיע לרצועת עזה - גם אם אשלם בחיי"

יו"ר הרשות הפלסטינית נאם בפרלמט הטורקי לאחר שקיבל הזמנה מהנשיא ארדואן, ותקף את ישראל: "מבצעת השמדה המונית וטיהור אתני, איך הקהילה הבינלאומית יכולה להישאר בשקט?". עוד אמר אבו מאזן על רצועת עזה: "לא נקבל פתרון שיחלק את השטח. לא יכולה להיות מדינה פלסטינית בלי עזה"

אבו מאזן וארדואן
אבו מאזן וארדואן | צילום: לשכת הנשיאות הטורקית

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נאם היום (חמישי) בפני הפרלמנט בטורקיה, לאחר שקיבל הזמנה מהנשיא רג'פ טאיפ ארדואן. הוא אמר: "ישראל מבצעת השמדה המונית וטיהור אתני כשהדוגמה האחרונה לכך הייתה חיסולו של אסמאעיל הנייה. איך הקהילה העולמית יכולה להישאר בשקט אל מול מעשי הטבח שמבצעת ישראל במרכזי אכלוס, כמו הטבח לפני מספר ימים בבית הספר א-תאבעין?".

בנאומו שיבח את הצטרפותה של טורקיה לדרום אפריקה בתביעה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, וצידד בהחלטת טורקיה להפסיק את המסחר עם ישראל. "העם הפלסטיני עומד בשורה הקדמית כדי להגן על האומה הערבית והאיסלאמית אל מול הפרויקט הקולוניאליסטי של ישראל ואל מול התנועה הציונית שרוצה להשתלט על כל האזור שלנו", אמר.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן | צילום: רויטרס

אבו מאזן הוסיף: "החלטתי ללכת יחד עם כל חברי הההנהגה הפלסטינית לרצועת עזה ואני אעשה זאת. אני אעשה כל שביכולתי כדי שנהיה עם העם שלנו ביחד גם אם זה יעלה לנו בחיים. החיים שלנו אינם יקרים יותר מחייו של הילד הפלסטיני הקטן ביותר בעזה או בגדה. אני קורא למנהיגי העולם הערבי והאסלאמי ולמזכ"ל האום להצטרף אליי בחובה זו".

"אני קורא למועצת הביטחון לאפשר את הגעתנו לרצועת עזה. אחרי שאגיע לרצועת עזה אני אבקר בירושלים", המשיך אבו מאזן, "עזה היא כולה שלנו, לא נקבל אף פתרון שיחלק את השטח", אמר אבו מאזן בפני הפרלמט, והוסיף: "לא יכולה להיות מדינה פלסטינית בלי רצועת עזה. העם שלנו לא ייכנע".