בלינקן דן עם בכירים ישראלים על שימור ממשלת החירום

פרסום ראשון: מזכיר המדינה האמריקני נפגש בנפרד עם נתניהו, גלנט, גנץ והרצוג. בלינקן ביקש בקבינט המלחמה את החזרת תושבי עזה לצפון הרצועה. בישראל הבהירו: "חזרת התושבים לצפון הרצועה - רק בהמשך". בלינקן בהצהרה: "מתנגד ליישוב מחדש של פלסטינים מחוץ לעזה, נתניהו התחייב שזו לא המדיניות הישראלית"

זמן צפייה: 01:48

במהלך חלק משיחותיו של אנתוני בלינקן עם בכירים ישראלים, שר החוץ האמריקני דן גם על ממשלת החירום - בצל העימותים האחרונים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר בני גנץ. בחדשות 13 פורסם לראשונה הערב (שלישי) כי בלינקן הביע באותן שיחות תמיכה בשימורה של ממשלת החירום. עם זאת, יצוין כי הדברים לא נאמרו בפורום הרחב של קבינט המלחמה - אלא בשיחות פרטיות שקיים מזכיר המדינה האמריקני בישראל עם בכירים ישראלים.

גורמים בישראל אמרו לחדשות 13 כי גורמים אמריקנים הוסיפו באחרונה כי שימור ממשלת החירום בעת הזו יקל גם על המשך התמיכה של ארה"ב. בלינקן השתתף גם בדיון של קבינט המלחמה. אחת הדרישות המרכזיות שעלתה בדיון היא חזרת עזתים לצפון הרצועה - מהלך שבדרג המדיני מתנגדים אליו. בישראל הבהירו לבלינקן כי תושבים עזתים יחזרו לצפון הרצועה רק בהמשך, ורק לאחר שתושבים ישראלים יחזרו לבתיהם - או כחלק מהתקדמות של עסקת החטופים, כפי שאמר אתמול בישיבת סיעת הליכוד שר הביטחון יואב גלנט.

בלינקן וגלנט
בלינקן וגלנט | צילום: רויטרס

בהצהרה שנשא הערב אמר בלינקן: "ארצות הברית מתנגדת ליישוב מחדש של פלסטינים מחוץ לעזה - נתניהו התחייב שזו לא המדיניות הישראלית" בהתייחסו לאמירות בן גביר וסמוטריץ' בנושא.  עוד אמר: "דנתי ארוכות עם בכירים ישראלים והבהרתי - יש למנוע את הרחבת המערכה לאזורים נוספים, לאף אחד אין אינטרס להסלמה באיזור". בלינקן התייחס גם למצב האזרחים העזתים: "כ-90% מאזרחי רצועת עזה סובלים ממחסור באוכל, עובדים על הגדלת הסיוע ההומניטרי".