ראש המוסד שב מפגישה ברומא עם המתווכות; הערכה: חמאס יסרב

ברקע כינוס הקבינט בעניין האסון במג'דל שמס, ראש המוסד ברנע שב מאיטליה לאחר פגישה עם נציגי קטר ומצרים, במהלכה הגיש להם את ההצעה הישראלית המתוקנת, הכוללת הסתייגויות של נתניהו. גורמים ישראלים מסרו כי הם "פסימיים למדי", וכי ההערכה היא שחמאס ישיב בשלילה

זמן צפייה: 01:12

ברקע כינוס הקבינט בעניין האסון במג'דל שמס, ראש המוסד דדי ברנע שב היום (ראשון) ממפגש בן שעתיים ברומא עם המתווכות במגעים לעסקת חטופים. בסיום המפגש גורמים ישראלים מסרו לחדשות 13 כי הם "פסימיים למדי" וכי ההערכה היא שתשובת חמאס למתווה שהוצע תהיה שלילית.

במהלך הפגישה בעיר הבירה של איטליה, ראש המוסד הגיש לנציגי מצרים וקטר את ההצעה הישראלית המעודכנת שכללה את הסתייגויות של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ראש המוסד דדי ברנע
ראש המוסד דדי ברנע | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ביום שישי הפנו גורמים בכירים בישראל אצבע מאשימה כלפי נתניהו. בשיחה עם חדשות 13 הם תקפו ואמרו כי "בשבוע הבא יחלוף חודש מאז שחמאס ויתר על הדרישה לסיים את המלחמה. במהלך החודש הזה ישראל לא התקדמה במו"מ ולא נפתח מו"מ אמיתי. יש כאן חיים של עשרות חטופים שעלולים להתפספס באשמת נתניהו". הדברים מגיעים ברקע הפרסום במהדורה המרכזית שלשום שלפיהם ישראל דורשת לקבל מחמאס רשימה של שמות החטופים שנמצאים בחיים, בטרם חתימה על עסקה.

בימים האחרונים ישראל העבירה לקטר ולמצרים רשימה של חטופים, שמבחינתה נמצאים תחת הקטגוריה ההומניטרית. בכיר ישראלי מסר לחדשות 13 כי לפחות 30 מבין השמות שנמסרו נמצאים בחיים. אצל המתווכות, כמו גם בממשל האמריקני, דנים בינתיים על מתווה שמאפשר לחמאס להעביר את רשמית החטופים במהלך השבוע הראשון בו תצא לפועל העסקה, ולא מבעוד מועד - דבר שלו ישראל מתנגדת.