לראשונה: קצין צה"ל יוצב באופן קבוע במדינה ערבית

במהלך ביקור שר הביטחון בבחריין בשבוע שעבר, סוכם כי קצין חיל הים יוצב בממלכה וישמש קצין קישור אל הצי החמישי האמריקני, שמפקדתו נמצאת במדינה

זמן צפייה: 01:04

פרסום ראשון: בפעם הראשונה בתולדות ישראל, קצין צה"ל בכיר יוצב בתפקיד רשמי במדינה ערבית - כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות 13. מדובר בקצין משורות חיל הים שיגיע כבר בשבועות הקרובים אל בחריין, וישמש קצין קישור אל הצי החמישי האמריקני, שמפקדתו נמצאת בממלכה.

המהלך סוכם בעת ביקור שר הביטחון בני גנץ בבבחריין בשבוע שעבר. הקצין שיוצב במדינה יהיה הראשון אי פעם שמוצב באופן קבוע במדינה ערבית - ובמיוחד כזו השוכנת קרוב לאיראן. שיתוף הפעולה, שהתחיל בקצין צה"ל על אדמת מדינת מפרץ, צפוי להעמיק בשנים הבאות.

Zzxmwr
שר הביטחון גנץ בקבלת הפנים בבחריין

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל בוחן כל העת הזדמנויות להעמקת שיתופי הפעולה הצבאיים עם מדינות האזור. נכון לרגע זה לא סוכם על הצבת קצין צה"ל במדינה נוספת".

כזכור, שר הביטחון חתם בשבוע שעבר על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני עם שר ההגנה הבחרייני, עבדאללה בן חסן אלנעימי, ונפגש עם מלך בחריין חמד בן עיסא בן סלמאן אל-ח'ליפה בארמונו, ועם יורש העצר וראש ממשלת בחריין, סלמאן בן חמד אל-ח'ליפה.

שנה לאחר חתימת הסכמי אברהם, ההסכם שנחתם ממסד באופן רשמי את יחסי הביטחון בין ישראל לבין בחריין, ובמסגרתו יקודמו שיתופי פעולה מודיעיניים ושיתופי פעולה בין התעשיות הביטחוניות. גנץ הודה למלך על תמיכתו בהרחבת הקשרים בין המדינות.