הקבינט התכנס בתל אביב; בכיר ישראלי: "נערכים לכמה ימי קרב"

לאחר האסון במג'דל שמס, במהלכו נהרגו 12 ילדים ובני נוער מפגיעת רקטה במגרש כדורגל עירוני, הקבינט התכנס בקריה, ודן באפשרויות לתגובה מול חיזבאללה - במטרה לא להיגרר להסלמה ולמלחמה. נתניהו וגלנט ככל הנראה יוסמכו להכריע בנושא, וגורם בכיר הוסיף: "ישראל תפעל כפי שלא פעלה עד כה"

זמן צפייה: 06:04

לאחר האסון שהתרחש אתמול במג'דל שמס, במהלכו נהרגו 12 ילדים ובני נוער מפגיעת רקטה ששיגר חיזבאללה למגרש כדורגל עירוני, הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס הערב (ראשון) בקריה בתל אביב, בנוכחותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שחזר מביקורו בארצות הברית. בקבינט דנים על האפשרויות לתגובה ישראלית מול ארגון הטרור בלבנון, ונשאלת השאלה הם אפשר יהיה להגיב - בלי לגרור את האזור להסלמה ולמלחמה.

צה"ל הציג לקבינט שלוש דרכים לפעולה שכזו, בידיעה שבכירי חיזבאללה ככל הנראה כבר לא נגישים, לאחר שמצאו מקלט בביירות. ההתלבטות כרגע היא האם לפגוע ביכולות הצבאיות של חיזבאללה, האם לחסל בכירים, או אולי לחכות ולגבש תשובה משמעותית ואיכותית בימים הקרובים. נקודה נוספת שעלתה היא האם כל מערכה מול חיזבאללה תוביל את לתגובה. הקבינט צפוי להסמיך את שר ראש הממשלה נתניהו ואת שר הביטחון יואב גלנט לקבל את ההחלטה לתגובה.

גלנט בביקור במג'דל שמס
גלנט בביקור במג'דל שמס | צילום: אלעד מלכה

בתוך כך, בכירים ישראלים מסרו לחדשות 13 כי "בישראל נערכים לאפשרות של כמה ימי קרב בזירה הצבאית. יש הבנה שכמעט כל דרך פעולה תוביל לימי לחימה". גורם אחר הוסיף כי "ישראל תפעל כפי שלא פעלה עד כה", אך לא רוצה להגיע למצב של מערכה רחבה. במקביל, ראש המוסד דדי ברנע חזר מפגישה עם המתווכות במגעים לעסקת חטופים ברומא, וההערכה היא כי ישראל לא תתפנה להמשך המגעים עד להחלטה על המשך הפעולה בצפון.

ההתלבטות לפי שעה של הבכירים במערכת הביטחון היא האם לתקוף בעיר הבירה הלבנונית, ביירות. נתניהו בחודשים האחרונים היה אולי המחמיר ביותר בשרטוט תרחישי האימה בעניין השפעה על ישראל במקרה של לחימה מול לבנון. לכן, ראש הממשלה ירצה לדעת יותר מכל אחד אחר שלוקחים שולי ביטחון עדי לא להיתדרדר למלחמה - עד כמה שניתן. נתניהו יהיה מעוניין התגובה דומה לזו עם החות'ים – המסר עבר, אך לא גרם לפתיחה במלחמה.

גלנט בביקור במג'דל שמס
גלנט בביקור במג'דל שמס | צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון יואב גלנט ביקר הבוקר ביישוב הדרוזי שבצפון רמת הגולן , ואמר לתושבים: "כל מדינת ישראל איתכם בטרגדיה הנוראית, חיזבאללה אחראי לה והם ישלמו את המחיר".

גלנט הגיע למקום יחד עם ראש המועצה דולאן אבו סאלח ומפקד אוגדת הבשן תת אלוף יאיר פלאי, וסייר בזירת האירוע הקשה בו נרצחו 12 ילדים ונערים מפגיעת רקטה של חיזבאללה במגרש כדורגל. "אירוע קשה מאוד", אמר גלנט, "כל כך כואב על הילדים האלה".

"שתדעו שכל המדינה איתכם וכל הצבא איתכם", הוסיף שר הביטחון, "אחרי זה נדבר על כל היתר, אבל קודם כל אני רוצה שתדעו את זה. צה"ל, משרד הביטחון, מדינת ישראל – כולם איתכם. אני מבקש שתמסרו למשפחות בשמי ובשם כל מערכת הביטחון את ההזדהות שלנו באירוע הקשה מאוד הזה - טרגדיה נוראית. ילדים וילדות תמימים שפשוט כואב הלב".