גורמים בישראל הגיבו לדברי ביידן: "אופטימיות מוגזמת"

לאחר שנשיא ארצות הברית הביע אופטימיות בנוגע לעסקת חטופים ואמר כי הוא "מקווה שכבר ביום שני תהיה הפסקת אש", גורמים פוליטיים ומקצועיים בישראל מסרו לחדשות 13 כי מדובר במשימה מאוד שאפתנית. בנוסף, נתניהו טען כי "82% מהציבור האמריקני תומך בהמשך הלחימה", וגורמים בממשלה הגיבו: "ההתנהלות שלו היא זו הפוגעת בלגיטימציה"

זמן צפייה: 02:04

לאחר שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הביע הלילה אופטימיות בנוגע למגעים לעסקת חטופים, ואמר כי הוא "מקווה שכבר ביום שני תהיה הפסקת אש", גורמים פוליטיים ומקצועיים ישראלים הגיבו הערב (שלישי) ואמרו לחדשות 13 כי מדובר במשימה מאוד שאפתנית. עוד מסרו בכירים כי האופטימיות של ביידן מוגזמת לא נראית ברורה, ולמרות שיש דינמיקה, התנהלות ומגעים - אין עדיין פריצת דרך.

בנוסף, הערב ניתן לראות מעין תחילתו של עימות פומבי בין ממשל ביידן לבין לשכתו ראש הממשלה בנימין נתניהו. ביידן טען כי אם ישראל תמשיך בדרכה עם הממשלה הנוכחית, והתייחס ספציפית לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, היא תאבד את התמיכה הבינלואמית. נתניהו משיב הערב בהודעה מצולמת: "82% מהציבור האמריקני תומכים בהמשך הלחימה".

הנשיא ג'ו ביידן
הנשיא ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

גורמים בתוך הממשלה אומרים כי "ההתנהלות הזו של נתניהו היא זו שפוגעת בלגיטימציה במקום לבוא ולהכריז על דברים שאפשר להכריז עליהם, שנוחים לאמריקנים, לא על מחלוקות מהותיות, בנקודות האלה נתניהו בוחר לתקוף באופן חזיתי את הנשיא ביידן, זה לא משרת את ישראל".