בצל האיום האמריקני: נתניהו כינס דיון חירום על הגדלת הסיוע לעזה

לאחר האיום של ארה"ב כי אם לא יוגבר הסיוע ההומניטרי לרצועה בתוך כ-30 ימים יופחתו משלוחי הנשק לישראל, ראש הממשלה כינס דיון חירום טלפוני בהשתתפות השרים גלנט, כ"ץ ודרמר, במהלכו הוחלט להגביר את כניסת הסיוע בזמן הקרוב. בתחילת השבוע הבא צפוי להתכנס הקבינט בכדי לדון ביתר הדרישות האמריקניות

זמן צפייה: 01:41

פרסום ראשון: על רקע האיום של ארצות הברית באמברגו נשק על ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (רביעי) דיון חירום שבו הוחלט על הגדלת הסיוע ההומניטרי שייכנס לרצועת עזה. בכירים ישראלים טוענים כי הסיוע צפוי לגדול כבר בזמן הקרוב.

בדיון שכינס נתניהו באמצעות הטלפון האדום, השתתפו גם שר הביטחון יואב גלנט, שר החוץ ישראל כ"ץ והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, יחד עם בכירים נוספים במערכת הביטחון. בדיון הוחלט כי תחילה ישראל צפויה לבדוק מה היא יכולה לעשות כדי לאפשר עוד מעבר של משאיות וסיוע לרצועה, כשבמקביל השר דרמר יעביר לאמריקנים את הצעדים הראשונים שיבוצעו בעניין.

בתוך כך, בתחילת השבוע הבא, אולי כבר ביום ראשון, הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס ולדון בשאר הדרישות שארה"ב הציבה, בין היתר סביב נושא אונר"א וסביב ביקור של נציגי הצלב האדום בבתי הכלא בהם מוחזקים מחבלים.

משאיות סיוע הומינטרי במעבר "ארז"
משאיות סיוע הומינטרי במעבר "ארז" | צילום: דובר צה"ל

לאחר העברת המכתב האמריקני, בו נדרשה הגברת הכנסת הסיוע ההומניטרי תוך 30 ימים, צה"ל הודיע כי בהתאם להנחיית הדרג המדיני, הועברו הבוקר 50 משאיות המכילות סיוע הומניטרי הכולל מזון, מים, ציוד רפואי וציוד למחסות מטעם ירדן לצפון רצועת עזה.

"הסיוע הועבר דרך מעבר אלנבי אל מעבר 'ארז מערב' - במסגרת המחויבת להעברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. נדגיש כי כלל הסיוע הועבר לאחר בידוק ביטחוני מוקפד" נכתב. עוד נמסר כי "צה"ל, באמצעות המתפ"ש, ימשיך לפעול בהתאם לדין הבינלאומי - על מנת לאפשר ולהקל על המענה ההומניטרי לרצועת עזה".