ביידן לנתניהו: הסיוע ההומניטרי מתעכב, אתם לא עומדים במכסות

פרטים נוספים על שיחת ביידן-נתניהו: לחדשות 13 נודע כי נשיא ארה"ב אמר לרה"מ כי הסיוע ההומניטרי לעזה מתעכב וכי זו אחריותה של ישראל לדאוג שזה לא יקרה. הוא ביקש "להגביר את המאמץ" בנושא

זמן צפייה: 01:02

פרסום ראשון: ברקע ההפגנות בכרם שלום, העלה נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בשיחה אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו את סוגיית הסיוע ההומניטרי לעזה - ואמר כי הוא מתעכב, וכי זו אחריותה של ישראל לדאוג שזה לא יקרה. במהדורה המרכזית פורסמו הערב (שני) פרטים נוספים מהשיחה, שלפיהם ביידן אמר לנתניהו עוד: "אתם לא מצליחים לעמוד ביעד ובמכסות שתואמו איתנו, אני מבקש להגביר את המאמץ".

בכיר ישראלי אמר לחדשות 13 כי ביידן למעשה ביקש מראש הממשלה לטפל בהפגנות בכרם שלום. ראש הממשלה השיב לנשיא האמריקני כי הסוגיה נמצאת בטיפול. כמו כן, באותה השיחה ביידן הביע חשש באוזניו של נתניהו מפני פעולה אפשרית ברפיח, כששוחחו בטלפון, כך מסרו מקורות ישראלים לחדשות 13.

מפגינים בכרם שלום. ארכיון
מפגינים בכרם שלום | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

נתניהו אמר לנשיא האמריקני כי הפעולה ברפיח הכרחית, אך הבטיח שישראל תבצע אותה תוך פגיעה מינימלית באזרחים ולפי הקריטריונים המחמירים של הדין הבינלאומי. הנשיא ביידן ביקש מראש הממשלה להגדיל עוד את הסיוע ההומניטרי לתוך עזה.