גורם דיפלומטי: "ישראל לא ערוכה כרגע לתקוף באיראן"

פרסום ראשון: גורם בכיר ששוחח עם חדשות 13 טען כי גם אם איראן תגיע לרמת העשרת אורניום של 90% - הקו האדום שהציב נתניהו - לישראל אין אופציה צבאית אפקטיבית שמסוגלת לעצור את התהליך. הוא מסביר כי במבצע "שומר חומות" מלאי טילי היירוט הסתיים תוך 10 ימים: "אם ישראל תתקוף - התגובה תהיה ממושכת"

זמן צפייה: 01:38

פרסום ראשון: על רקע הגעתם של האיראנים קרוב מאוד ל-90 אחוזי העשרה - הקו האדום של נתניהו - וכשברקע המצב הנפיץ עם הפלסטינים וכמובן הרפורמה המשפטית - הערב (שני) פורסם במהדורה המרכזית דבריו של גורם דיפלומטי בכיר שאמר לחדשות 13: "ההתרשמות שלנו מנתניהו היא שישראל לא ערוכה עכשיו לתקוף באיראן, אין לה אופציה צבאית אפקטיבית שמסוגלת לעצור את הגרעין האיראני".

ישראל יכולה להמשיך בפעילות הסייבר ובפעולות ערעור היציבות של המשטר האיראני, אמר אותו גורם, אבל לא יותר מכך. "גם האיראנים מבינים את זה. במבצע 'שומר חומות', תוך עשרה ימים ישראל סיימה את מיירטי הטילים שלה, את מלאי טילי כיפת ברזל, ואם ישראל תתקוף באיראן תהיה תגובה ממושכת. ישראל לא בנתה קואליציה אמריקנית או אירופאית כדי שתרתיע את האיראנים ותאפשר לה לעמוד בפני מתקפה איראנית".

עובדים במתקן גרעין כ-400 קילומטרים מטהרן
עובדים במתקן גרעין כ-400 קילומטרים מטהרן, ארכיון | צילום: רויטרס

הרושם אצל אותם גורמים דיפלומטים בכירים היא שהאופציה הצבאית לא על השולחן מבחינתה של ישראל. כמו כן, אותו גורם התייחס לממשלתו של נתניהו במישור המדיני וחשף כי 27 מדינות האיחוד האירופי לא מעוניינות לדבר עם השרים בן גביר וסמוטריץ', ולא דיברו איתם מאז כינון הממשלה, אלא עם המשרדים שלהם עם דרגים נמוכים בהרבה.