חמאס תוקף את ההצעה האמריקנית: "נוגדת את מה שסוכם ב-2 ביולי"

חמאס הגיב על דברי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שטען כי ארגון הטרור מסרב לעסקה, ואמר בהודעה רשמית כי הדברים "מטעים ולא מייצגים את עמדתנו בנוגע להסכם. המתווה שהוצג לנו מנוגד לסיכומים מ-2 ביולי"

זמן צפייה: 01:01

ארגון הטרור חמאס תקף היום (שלישי) את ההצעה האמריקנית לעסקה שנחשפה במהלך פסגת שיחות המשא ומתן בקטר, בטענה כי "המתווה שהוצג מנוגד לסיכומים מ-2 ביולי". כמו כן, בארגון טענו כי דבריו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על כך שחמאס מסרב להסכם הפסקת אש בעזה הם "מטעים".

בחמאס פנו לנשיא ביידן בהצהרה רשמית, ועקצו: "אל תתיימר לייצג את עמדתנו לגבי הגעה להסכם". עוד הדגישו כי הראו גמישות לאורך תהליך המו"מ, והפנו אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לחוסר ההתקדמות במגעים לעסקה.

הנשיא ביידן בפסגת נאט"ו ה-75 בוושינגטון
הנשיא ביידן | צילום: רויטרס

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני נועד מוקדם יותר היום במצרים עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי בעיירה אל-עלמיין, 240 ק"מ צפונית-מערבית לקהיר. במהלך הפגישה, א-סיסי הזהיר מפני הסיכון של התרחבות המלחמה בעזה למלחמה אזורית, "באופן שיהיה קשה לדמיין את השלכותיה".

לאחר הפגישה נמסר מנשיאות מצרים כי "הנשיא א-סיסי והמזכיר בלינקן דנו במאמצי התיווך המשותפים להפסקת אש בעזה וחילופי אסירים. בלינקן הדגיש את מחויבות ארה"ב למאמצי ההגעה להסכם. הנשיא הדגיש כי הגיע הזמן לסיים את המלחמה בעזה, לציית לקול ההיגיון - ולהעלות על נס את הדיפלומטיה".

מזכיר המדינה האמריקני בלינקן נפגש עם נשיא מצרים א-סיסי
מזכיר המדינה האמריקני בלינקן נפגש עם נשיא מצרים א-סיסי | צילום: רויטרס

"הפסקת אש בעזה חייבת להיות התחלה של הכרה בינלאומית רחבה יותר במדינה פלסטינית ויישום פתרון שתי המדינות", הוסיף נשיא מצרים. מזכיר המדינה האמריקני דחף לקידום המו"מ בשיחות שתוכננו להמשך השבוע, כשסוגיות שונות כמו ציר פילדלפי ונצרים נותרו במחלוקת.