הדילמה בקבינט: האם להסכים להפוגה של חודש בתמורה לעסקה?

הניסיונות לקדם עסקה הומניטרית לשחרור חטופים נמשכים, והם כוללים שיח על הפוגת אש רחבה יותר מזו שדובר עליה עד עכשיו. האיתות שמגיע מהקטרים מדבר על הפוגה של שלושה שבועות עד חודש - וגם הזזה של הכוחות במקומות מסוימים בתוך רצועת עזה. החשש הגדול: חמאס מנסה למשוך זמן

זמן צפייה: 01:30

את שנת 2024 יחלו 129 חטופים כשהם עדיין בשבי חמאס בעזה, וגם הערב (ראשון) נמשכים הניסיונות לקדם עסקה הומניטרית, שכוללת גם הפוגת אש רחבה יותר ממה שדובר עד עכשיו. הדילמה שתוצג בפני הקבינט הערב היא האם להסכים להפוגה של יותר משבועיים - אלא של בין שלושה שבועות לחודש.

האיתות שהגיע מהמתווכים הקטרים בימים האחרונים מדבר על הפוגת אש רחבה, כאמור, וגם הזזה של הכוחות במקומות מסוימים בתוך רצועת עזה. זו הייתה הכוונה של צה"ל מלכתחילה, אך השאלה היא מתי בדיוק לעשות זאת - והאם המעבר לשלב הבא בלחימה והעסקה יהיו כרוכים אחד בשני.

כיכר החטופים בתל אביב
כיכר החטופים בתל אביב | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

החשש הגדול כרגע בישראל הוא שיש ניסיון של חמאס למשוך את הזמן, ככל שהלחץ הצבאי של צה"ל מתגבר וככל שהכוחות מתקרב ליחיא סינוואר. מהקטרים הגיעו איתותים בימים האחרונים לפיהם חמאס מוכן לדבר לא רק על סיום על המלחמה, וראש המוסד דוד ברנע צפוי להגיע לדיון עם הבהרות מראש ממשלת קטר בעניין הזה.