גורם מדיני: "עוד אין עסקת חטופים סגורה, אבל בהחלט יש התקדמות"

בתום דיון קבינט המלחמה שהתכנס הלילה, גורם מדיני המעורה בפרטים התייחס לדיווחים בתקשורת הערבית לפיהם תחל הפוגת אש מהשעה 11:00 כחלק מעסקה לשחרור חטופים: "מדובר בפייק, לא התקבלה שום החלטה". לדברי מקורות ישראלים, על הפרק עומדת עסקה לשחרור עשרות נשים וילדים, בתמורה לשחרורם של נשים מחבלות ומחבלים קטינים המוחזקים בישראל

תמונות החטופים במליאת הכנסת מלחמת חרבות ברזל
תמונות החטופים במליאת הכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גורם מדיני שהשתתף בדיון קבינט המלחמה שהתקיים הלילה, ועסק בעסקה לשחרור חטופים, אמר הבוקר (שני) לחדשות 13 כי "אין עסקה סגורה עדיין - אבל בהחלט נראה שיש התקדמות". בנוסף, הגורם התייחס לדיווחים בתקשורת הערבית לפיהם ישראל הסכימה להפסקת אש שתחל היום מהשעה 11:00 והכחיש את הדברים: "מדובר בפייק, לא התקבלה שום החלטה".

לפי מקורות ישראלים, על הפרק עומדת כעת עסקה לשחרורם של עשרות נשים וילדים. חמאס טוען שחלק מהנשים והילדים שנחטפו מוחזקים בידי ארגונים אחרים - ועל מנת לאתרם הוא זקוק להפוגות אש. בישראל נוטים להגיע לעסקה חרף האמירה הזו של חמאס, תוך דרישה שיאתרו את כל החטופים במהלך ימי הפוגת האש.

עשרות אלפים בצעדת משפחות החטופים בירושלים
עשרות אלפים בצעדת משפחות החטופים בירושלים | צילום: רויטרס

כעת דנים באפשרות לעסקה שתכלול חמישה ימי הפוגת אש, שיקבעו סופית לפי מספר החטופים שישוחררו. במסגרת עסקה, ישראל צפויה לשחרר נשים מחבלות ומחבלים קטינים המוחזקים על ידה. על פי בכיר ישראלי, האיתות המשמעותי לקראת עסקה יהיה הודעה על זימון ישיבת ממשלה.