בישראל מאשרים: מתקיימים מגעים לעסקה משמעותית לשחרור חטופים

לאחר שפורסמו דיווחים שונים ברשתות הזרות על מגעים מתקדמים בין ישראל לחמאס, גורמים מדיניים בכירים אמרו לחדשות 13 כי ישראל חותרת לעסקה משמעותית שתכלול שחרור חטופים רבים - וכי הסיכויים לעסקה שכזו גדלו. במידה והמגעים יבשילו, ישראל צפויה להסכים לשחרורם של אסירים ביטחוניים

זמן צפייה: 04:42

ברקע המאמצים הנמשכים לשחרור חטופים המוחזקים בעזה, גורמים מדיניים ישראלים אמרו הערב (שישי) לחדשות 13 כי ישראל חותרת להוציא לפועל עסקת חטופים משמעותית, שתכלול שחרור של חטופים רבים - וזאת בניגוד לדיווחים בתקשורת הזרה אודות דיונים סביב עסקאות "קטנות", שיביאו לשחרור של חטופים בודדים. על פי הגורמים, התמרון הקרקעי של צה"ל ברצועת עזה מגביר את הלחץ על חמאס ומגדיל את הסיכוי לעסקה.

במידה ועסקה משמעותית תבשיל, ישראל צפויה לשחרר אסירים ביטחוניים המוחזקים על ידה. בתגובה לדיווחים ערביים שונים אודות עסקאות חטופים שכבר נסגרו, גורם מדיני שמעורה היטב בפרטים אמר: "אין סיכומים ואין עסקה שנסגרה, יש שיח בנושא מזה ימים ארוכים והשיח הזה נמשך". הגורם הוסיף: "בישראל "מנסים למצות כל הזדמנות להבאת החטופים".

מוקדם יותר היום, רשת החדשות הסעודית "אל-ערבייה" דיווחה כי גובשה עסקה הומניטארית לחילופי שבויים, במסגרתה ישראל תשחרר אסירים ביטחוניים בתמורה ל-100 נשים וילדים החטופים בעזה.

מייצג בעצרת להחזרת הילדים החטופים
מייצג בעצרת להחזרת הילדים החטופים, אתמול

אתמוול, ראש המוסד דדי ברנע וראש ה-CIA ויליאם ברנס קיימו פגישה משולשת עם ראש ממשלת קטר מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני, במטרה לקדם עסקה לשחרור חטופים ולהביא להפסקת אש זמנית ברצועת עזה. על פי דיווח ברויטרס, מטרת הפגישה הייתה להביא את שלושת הצדדים הרלוונטים לפגישה משולשת שתאפשר לקדם את נושא שחרור החטופים במהירות. על פי הדיווח, במהלך הפגישה דנו השלושה גם בהכנסת סיוע הומניטרי לעזה.