דרמר והנגבי לבכירים בארה"ב: "חיסול דף תורם להצלחת המו"מ"

במהלך פגישותיהם עם מזכיר המדינה והיועץ לביטחון לאומי האמריקני, ראש המל"ל והשר לעניינים אסטרטגיים טענו כי שוררת הסכמה בצמרת הביטחונית של ישראל בנוגע לתועלת שבחיסולו של מוחמד דף בכל הנוגע לקידום המגעים לעסקה. עוד טענו שני מקורביו של נתניהו: "בתוך כשבועיים נדע אם המשא ומתן מבשיל לכדי התקדמות לעסקה"

זמן צפייה: 01:28

שבוע בדיוק לפני ביקורו המתוכנן של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון, מקורביו ראש המל"ל צחי הנגבי והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר נחתו בבירה האמריקנית, במטרה לקיים פגישות עם בכירים בממשל ביידן.

באחת הפגישות, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן ביקשו משני הבכירים הישראלים הבהרות בנוגע למבצע החיסול של מוחמד דף. בתגובה, הנגבי ודרמר השיבו: "הסבירות שדף שרד את ניסיון החיסול - קלושה ביותר להערכת כל גורמי הביטחון והמודיעין בישראל, זה מחזק את הסיכוי להצלחת המשא ומתן בשל עמדותיו הקנאיות של דף".

בנוסף, בלינקן וסאליבן ביקשו בשם הממשל האמריקני להבין מיועציו של נתניהו מה לוחות הזמנים של ישראל. הדרמר והנגבי השיבו: "עד כה לא קיבלנו עדכון על דחייה בשיחות בשל החיסול". לדברי שני הבכירים, "בתוך כשבועיים נדע אם המשא ומתן מבשיל לכדי התקדמות לעסקה".

ראש המל"ל צחי הנגבי והשר רון דרמר
ראש המל"ל צחי הנגבי והשר רון דרמר | צילום: רויטרס

במהלך ביקורו בוושינגטון בשבוע הבא נתניהו צפוי להיפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן, לאחר נאומו בפני הקונגרס. ניתן להעריך כי במהלך הפגישה נתניהו יידרש להבהיר בעצמו לנשיא ביידן מה לוחות הזמנים מבחינתו במגעים לעסקת חטופים - ומה תכוניותיו בנוגע לעתיד הרצועה.