הערכה: ראש המוסד ייצא לשיחות בקהיר; קבינט המלחמה ידון בעסקה

בדרג המדיני טרם החליטו אם לשלוח נציגות ישראלית לשיחות המו"מ במצרים, שיתקיימו בהשתתפות ראש ה-CIA ומשלחת חמאס. בבית הלבן מפצירים בישראל להגיע לפסגה, וההערכה היא כי דדי ברנע אכן יסע. בתוך כך, קבינט המלחמה יתכנס בבוקר לדיון על עסקה. במקביל: לפיד ייצא לביקור מדיני בוושינגטון - והשר כ"ץ ייסע עם משפחות חטופים לאיטליה

זמן צפייה: 00:59

מחר ייצא לדרך בקהיר סבב נוסף של דיונים על עסקת חטופים, בהשתתפות ראש ה-CIA ביל ברנס ומשלחת חמאס. בישראל טרם התקבלה החלטה אם לשלוח נציגות, אך ההערכה הערב (שבת) היא כי ראש המוסד דדי ברנע אכן ייצא לשיחות, זאת כפוף להבעת "רצינות" מצד ארגון הטרור והמתווכות. בתוך כך, קבינט המלחמה יתכנס בשעות הבוקר לדיון על עסקה.

בבית הלבן מפצירים בישראל להגיע לפסגה במצרים, בה המתווכות צפויות להציג הצעה חדשה ומעודכנת למתווה עסקת שחרור חטופים. כאמור, הצפי הוא שראש המוסד אכן יגיע - אך טרם התקבלה החלטה רשמית בנושא.

הפגנה למען שחרור החטופים בתל אביב
הפגנה למען שחרור החטופים בתל אביב | צילום: רויטרס

השיחות בקהיר מתקיימות ברקע הלחץ המדיני ההולך וגובר על ישראל מצד הקהילה הבינלאומית להביא לסיום המלחמה, ומנגד - הניסיון של ישראל לזכות באשראי נוסף ללחימה ולהביא לעסקת חטופים. במסגרת הניסיון הזה, ראש האופוזיציה יאיר לפיד צפוי לצאת מחר לביקור מדיני בוושינגטון, שם יקיים סדרת פגישות עם בכירי ממשל ביידן. במקביל, שר החוץ ישראל כ"ץ ייסע מחר עם משפחות החטופים לאיטליה.

גורם מדיני מסר אתמול לחדשות 13 כי הגעתו של ברנע לקהיר מוטלת בספק, היות שקטר לא נענתה לבקשת ישראל להגביר את הלחץ על חמאס, לרבות באמצעות גירוש משפחות וראשי טרור מהרצועה - ובסגירת חשבונות בנק שמשמשים מחבלים. הגורם הוסיף כי נסיעה שכזו תעלה את רף הציפיות בקרב הציבור ומשפחות החטופים - וכי ישראל לא תשתתף ב"הצגה ריקה מתוכן" שמנסה לארגן ארה"ב.

הנשיא ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחה טלפון
הנשיא ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחה | צילום: רויטרס

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי התייחס אתמול בתדרוך לכתבים לשיחתם של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו ביום חמישי. לדברי קירבי, ביידן אמר לרה"מ: "בוא נגרום לעסקה לקרות, שהחטופים יחזרו הביתה". בנוסף, קרא הבכיר בבית הלבן לשלוח את ראש המוסד לשיחות המו"מ בקהיר.