בכירים ישראלים: "המגעים נמשכים, יש פוטנציאל להתקדמות"

בניגוד לדיווחים הערביים, בכירים ישראלים אמרו כי המו"מ לעסקת חטופים לא תקוע, והוסיפו כי "יש פוטנציאל להתקדמות אך מוקדם לאופטימיות". עוד הם הוסיפו: "זה המבחן האמיתי של חמאס - האם הוא מוכן להגיע לעסקה או שהוא מעוניין להמשיך לגרור רגליים"

צעדה למען החטופים בת"א
צעדה למען החטופים בת"א | צילום: רויטרס

בכירים ישראלים אמרו הערב (שני) לחדשות 13 כי בניגוד לדיווחים הערביים, המשא ומתן על מתווה לעסקת חטופים לא תקוע - והמגעים נמשכים. הבכירים הוסיפו כי אין כוונה שהמשלחת הישראלית תשוב היום מקהיר, והוסיפו: "הנסיעה חשובה ויש פוטנציאל להתקדמות, אך מוקדם לאופטימיות"

"צריך לראות שיש הצעה אמיתית מצד חמאס להתקדם", הוסיפו הבכירים, "ויש לראות כיצד סינוואר בוחר להתייחס למרחב הגמישות העדכני לסוגיות במחלוקת, בעיקר סביב חזרה לצפון הרצועה. זה המבחן האמיתי של חמאס: האם הוא מוכן להגיע לעסקה או שהוא מעוניין להמשיך לגרור רגליים".

מחאות בת"א למען החטופים ונגד הממשלה
מחאות בת"א למען החטופים ונגד הממשלה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום דווח ברשת אל-ג'זירה דווח כי לא חלה התקדמות במו"מ לשחרור החטופים במגעים בין המתווכות למשלחת ישראל בקהיר, וכי אחת המחלוקות העיקריות הוא חזרת תושבי צפון הרצועה הפליטים לבתיהם לפי הדיווח, ישראל הציגה מתווה חזרה של עד 60 אלף פלסטינים לצפון הרצועה - בשיעור של 2,000 בני אדם מדי יום, לאורך שבועיים. עוד דווח כי ישראל מתעקשת על כך שהפליטים לא ישובו לבתיהם - אלא למתחמי אוהלים שיוקמו במיוחד עבור חזרתם.

רה"מ בנימין נתניהו לצד ראש המוסד דוד ברנע
רה"מ בנימין נתניהו לצד ראש המוסד דוד ברנע | צילום: קובי גדעון / לע"מ

אתמול פורסם במהדורה המרכזית כי ראש המוסד דדי ברנע העביר לראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בימים האחרונים, לפיו רק התפשרות בסוגיה הזו תוביל לפריצת דרך במגעים לעסקה. גורם המעורב במו"מ לעסקה אמר דברים הרוח דומה למסר של ראש המוסד: "רק אם רה"מ יאפשר התגמשות בסוגיית החזרה לצפון הרצועה - תהיה פריצת דרך במגעים". עם זאת, נתניהו לא קיבל החלטה עד כה.