דיווח: "המגעים קרסו"; גורם ישראלי: "אין שינוי, מחכים לחמאס"

ברויטרס דווח כי המגעים לעסקת חטופים במצרים הסתיימו "ללא פריצת דרך", על אף ששעון החול אוזל לקראת תחילתו של חודש רמדאן - שיחול עוד ימים ספורים. בכיר בארגון הטרור תקף את ראש הממשלה וקרא לארצות הברית ללחוץ עליו. גורם ישראלי מכחיש את הדיווחים: "אין שינוי בסטטוס, עדיין מחכים לתשובת חמאס"

מיצג המחאה למען החטופים בכיכר פריז בירושלים
מיצג מחאה למען החטופים, כיכר פריז בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה היום (שלישי) כי שיחות המשא ומתן על עסקת חטופים בקהיר "קרסו", לאחר שהסתיימו ללא פריצת דרך. בכיר חמאס שצוטט בדיווח תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, טען כי הוא "לא רוצה הסכם" - וקרא לארצות הברית "להפעיל לחץ" בנושא. עם זאת, על-פי מקורות בחמאס משלחת המו"מ של ארגון הטרור תישאר ליום שלישי של שיחות בבירה המצרית.

גורם ישראלי הכחיש את הדיווחים על קריסת המגעים, ואמר: "אין שינוי בסטטוס, עדיין מחכים לתשובת חמאס". בכיר מצרי, שצוטט גם הוא ברויטרס, הצטרף להכחשה וטען כי השיחות בקהיר נמשכות - ואין אמת בידיעה אודות חוסר הסכמות עד כה. לצד זאת הגורם ציין כי ישנם קשיים, אך לטענתו הם אינם הביאו ל"פיצוץ".

צעדת משפחות החטופים
צעדת משפחות החטופים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

הדיווח היום מגיע לאחר שאתמול דווח דווקא על התקדמות במו"מ, ובכיר חמאס אמר שמספר המחבלים שארגון הטרור דורש בתמורה לשחרור של כל חטוף כבר נמסר למתווכת המצרית. על-פי אותו בכיר, שצוטט בערוץ הסעודי "אלחדת", ארגון הטרור דורש בין היתר גם את חזרתן של 500 משפחות עזתיות לצפון הרצועה בכל יום של הפוגה באש.

ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח על התקדמות במגעים גם כן, ובכיר חמאס אחר שצוטט בדיווח טען כי השבוע הראשון של רמדאן עשוי להיות "עיתוי ריאלי" להגעה לעסקת חטופים והפסקת אש. בנוסף, מקורות בכירים בקטר ובמצרים טענו אתמול בפני העיתון האמריקני כי מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, נותר "מנותק קשר".

השר בני גנץ עם סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס
השר בני גנץ עם סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס | צילום: מתוך טוויטר

בתוך כך נמשך הלחץ האמריקני סביב סוגיית ההסכמות בין ישראל וחמאס. בפגישתה היום עם השר בני גנץ בבית הלבן, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס הדגישה כי ממשל ביידן מקווה לראות הגעה מהירה להסכמות שיביאו לשחרור חטופים ולהפסקת אש של "שישה שבועות לפחות".