נתניהו: "מהרגע שנפעל ברפיח - נהיה במרחק שבועות מהניצחון המוחלט"

בריאיון לרשת האמריקנית CBS אישר ראש הממשלה כי נעשים מאמצים לקדם עסקת חטופים, והוסיף: "התוכניות לפעולה ברפיח יאושרו היום, כולל פינוי האוכלוסיה האזרחית - כדי להשיג נצחון על החמאס. לא נעצור עד שננצח". במקביל, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן הצהיר: "ישנה הסכמה על קווים כלליים להפסקת אש, הכוללת השבת חטופים"

רה"מ בנימין נתניהו
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין היום (ראשון) לרשת CBS האמריקנית, ואמר, לאחר שאמש דווח על גיבוש טיוטת הסכם בפריז: "נעשים מאמצים לקדם עסקת חטופים - אך איננו בטוחים אם תתרחש. על חמאס להתגמש בתנאיו". עוד הוסיף: "אנחנו בדרך לרפיח. אם נסכים על עסקה - התמרון באזור יתעכב, אך יקרה לאחר מכן. אם העסקה תיפול - ניכנס לשם מיידית".

נתניהו המשיך בהתייחסותו לרפיח: "נאשר היום את התכניות לפעולה באזור, הכוללות מתווה לפינוי האוכלוסיה האזרחית. מהרגע שנתחיל לפעול ברפיח - נהיה במרחק שבועות מהניצחון המוחלט. אנחנו ננצח במלחמה ולא נעצור עד שננצח - לא ישארו גדודי חמאס ברפיח או בכל מקום אחר".

בתוך כך, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, הצהיר היום: "ישנה הסכמה בין ישראל, ארצות הברית, מצרים וקטר על 'קווי מתאר כלליים' למתווה השבת חטופים, שתכלול הפסקת אש זמנית. המתווכות עובדות ללא הרף יחד עם חמאס כדי להגיע להסכמות - יש לעשות הכל כדי להגיע אליהן".

היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, במסיבת עיתונאים בתל אביב חרבות ברזל
היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, במסיבת עיתונאים בתל אביב | צילום: רויטרס

עוד אמר סאליבן, בראיון לרשת האמריקנית NBC: "הנשיא ביידן לא עודכן על תוכניות ישראל לפעולה ברפיח - אך מאמין שחשיבות השמירה על חיי האזרחים היא ראשונה במעלתה. לטעמנו, אין לפתוח במבצע ברפיח, אלא אם התוכנית הישראלית תכלול הסבר מפורט באשר לפינוי האזרחים הפלסטינים מהאזור".