חמאס: "נתניהו מושך זמן"; לשכת רה"מ: "לא שינינו תנאים בהסכם"

אחרי הפסגה ברומא, חמאס תקף את ראש הממשלה בטענה כי הוא הוסיף תנאים ודרישות חדשות להצעה להפסקת אש, והאשים: "ההצעה הישראלית מוכיחה שנתניהו מנסה למשוך זמן - וכלל לא רוצה להגיע להסכם". בלשכת רה"מ הכחישו את הטענות: "הנהגת חמאס היא זו שמונעת הסכם". הבית הלבן: "שיחות המו"מ נמשכות"

נתניהו וסינוואר
נתניהו וסינוואר | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

אחרי הפסגה ברומא וקבלת התשובה הישראלית, ארגון הטרור חמאס תקף היום (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בטענה כי הוא הוסיף תנאים ודרישות חדשות להצעה להפסקת אש, והאשים: "התשובה הישראלית מוכיחה שנתניהו מנסה למשוך זמן - וכלל לא רוצה להגיע להסכם". מהבית הלבן נמסר בתגובה כי שיחות המשא ומתן נמשכות.

בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדברים - וטענו כי דווקא הנהגת חמאס היא זו שמונעת הסכם: "ישראל לא שינתה ולא הוסיפה שום תנאי במתווה. להיפך, עד לרגע זה חמאס הוא זה שדרש 29 שינויים ולא נענה למתווה המקורי. ישראל עומדת על עקרונותיה לפי המתווה המקורי - מיקסום מספר החטופים החיים, שליטה ישראלית בציר פילדלפי, ומניעת מעבר מחבלים ואמל"ח לצפון הרצועה".

רה"מ בנימין נתניהו לצד ראש המוסד דוד ברנע
רה"מ בנימין נתניהו לצד ראש המוסד דוד ברנע | צילום: קובי גדעון / לע"מ

בתוך כך, אתמול ראש המוסד דדי ברנע שב ממפגש בן שעתיים ברומא עם המתווכות במגעים לעסקת חטופים. בסיום המפגש גורמים ישראלים מסרו לחדשות 13 כי הם "פסימיים למדי" וכי ההערכה היא שתשובת חמאס למתווה שהוצע תהיה שלילית. במהלך הפגישה בבירה האיטלקית, ראש המוסד הגיש לנציגי מצרים וקטר את ההצעה הישראלית המעודכנת שכללה את הסתייגויות של ראש הממשלה נתניהו.

ביום שישי הפנו גורמים בכירים בישראל אצבע מאשימה כלפי נתניהו. בשיחה עם חדשות 13 הם תקפו ואמרו כי "בשבוע הבא יחלוף חודש מאז שחמאס ויתר על הדרישה לסיים את המלחמה. במהלך החודש הזה ישראל לא התקדמה במו"מ ולא נפתח מו"מ אמיתי. יש כאן חיים של עשרות חטופים שעלולים להתפספס באשמת נתניהו".