הילרי קלינטון נפגשה עם משפחות החטופים: "תלחצו על הממשלה שלכם"

מזכירת המדינה והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות לשעבר, שמאז החלה המלחמה מביעה תמיכה משמעותית בישראל, נפגשה עם אחים והורים של חטופים, אמרה כי שחרורם צריך להיות בעדיפות עליונה - וסיפרה שהנשיא ביידן מקדם 'קריסמס דיל' בנושא. בנוסף, היא העבירה ביקורת חריפה על נתניהו: "עסוק בפוליטיקה ובהישרדות האישית שלו"

הילרי קלינטון במפגש עם משפחות החטופים

מזכירת המדינה של ארצות הברית לשעבר הילרי קלינטון נפגשה היום (חמישי) עם משלחת מטעם משפחות החטופים באוניברסיטת קולומביה שבניו יורק, בה היא מרצה לצד דיקנית הפקולטה למדיניות ציבורית, פרופ' קרן ירחי מילוא הישראלית. משתתפים בפגישה, שהוגדרה משמעותית מאוד, סיפרו כי קלינטון חזרה על התמיכה הגורפת שלה בישראל, אותה היא מביעה מאז החלה המלחמה בעזה, ובירכה על הישגי הצבא הישראלי. לצד זאת, היא ציינה שהשבת החטופים חייבת להיות העדיפות הראשונה של ממשלת ישראל.

במהלך הפגישה, קלינטון ביקרה בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרה למשתתפים ש"גם בעת הקשה הזו הוא עסוק בפוליטיקה ובהישרדות האישית שלו". אחת מבנות המשפחה סיפרה שמזכירת המדינה לשעבר המליצה להם להפעיל לחץ ציבורי כדי להניע גורמים בממשלה הישראלית שפועלים על בסיס אינטרס פוליטי בלבד.

על אף הנסיבות הקשות, בני משפחות החטופים שנכחו בפגישה יצאו ממנה אופטימיים, לאחר שקלינטון שיתפה בכך שהיא מודעת למאמצים משמעותיים שנעשים בממשל האמריקני כדי להביא ל"קריסמס-דיל" לשחרור חטופים. עוד הוסיפה, כי בסופו של דבר מקבלי ההחלטות הם ממשלת ישראל וחמאס, אך הבטיחה להמשיך לעשות הכל כדי לגרום לעסקה כזו לקרות.

הילרי קלינטון במפגש עם משפחות החטופים
קלינטון עם המשפחות, לאחר שקיבלה את הדיסקית המפורסמת | צילום: רועי בושי, מטה משפחות החטופים ניו יורק
הילרי קלינטון במפגש עם משפחות החטופים
צילום: רועי בושי, מטה משפחות החטופים ניו יורק
הילרי קלינטון במפגש עם משפחות החטופים
צילום: רועי בושי, מטה משפחות החטופים ניו יורק

במפגש המיוחד עם המועמדת האישה הראשונה לנשיאות ארצות הברית השתתפו 16 נציגי משפחות, שחלקו מידע בנוגע לבני משפחתם החטופים בעזה ומה שידוע בנוגע למצבם. קלינטון קיימה שיחה מעמיקה עם המשפחות, והפגינה בקיאות מלאה בפרטים. המשפחות שיתפו סיפורים - וברגע מרגש העניקו לה גם את הדיסקית המסמלת את המאבק להחזרת החטופים ונושאת את הכיתוב: "הלב שלנו שבוי בעזה".

מזכירת המדינה לשעבר הביעה פעם נוספת את תמיכתה והציעה לסייע בכל דרך אפשרית, כולל קריאה לקהילה הבינלאומית לקדם את שחרור החטופים. בנושא זה אמרה לנוכחים: "העבודה שהמשפחות והפורום עושה היא כל-כך חשובה ומשפיעה. אתם צריכים להמשיך לעשות את זה. להפעיל לחץ על כל השחקנים המעורבים".

הילרי קלינטון במפגש עם משפחות החטופים
"צריכים להמשיך ללחוץ על הממשלה", קלינטון | צילום: רועי בושי, מטה משפחות החטופים ניו יורק
הילרי קלינטון במפגש עם משפחות החטופים
צילום: רועי בושי, מטה משפחות החטופים ניו יורק

בסיום הפגישה, שנערכה ביוזמת הסטודנטים הישראלים בקולומביה עומר לובטון-גרנות, דנה צויגרך ומתן סיבק, נציגי המשפחות הביעו את התסכול מהיחס של הארגונים הבינלאומיים וגם הכירו תודה גדולה לקלינטון על העמידה נטולת הסייגים שלה לצד ישראל.