ההתלבטות הדרמטית מאחורי הקלעים: הילה ומיה שוחררו ללא בני משפחתן

עד השעות הקטנות של הלילה בין שישי לשבת התקיימו דיונים בקריה, ותהו האם להתנות את קבלת הילה רותם רק בהגעת אמה רעיה, וכך גם לגבי מיה רגב ואחיה איתי שנותר בשבי. בכיר שנכח בדיונים אמר לחדשות 13: "המסקנה שלנו ברורה - להחזיר מהר את מי שאפשר"

זמן צפייה: 01:16

שעות דרמטיות חוו הבכירים בישראל בלילה שבין שישי לשבת, לאחר שהגיעה רשימת החטופים שישוחררו בפעימה השנייה והתברר כי חרף ההסכם מול חמאס - משפחות יופרדו. הילה רותם שוחררה ללא אימה רעיה שנותרה בשבי, ואילו מיה רגב שוחררה ללא אחיה איתי, שנחטף יחד עמה ממסיבת הטבע ברעים ונותר גם הוא בעזה.

עד השעות הקטנות של הלילה התקיימו דיונים קדחתניים בקריה, ותהו האם להתנות את קבלת הילה רותם רק בהגעת אמה רעיה, וכך גם לגבי מיה ואחיה איתי. בתחילה ניסתה ישראל לפעול כך, אך התשובות שהתקבלו מהמתווכחים הבהירו - אם יתעקשו על חזרתן של רותם ומיה יחד עם משפחותיהם, המשמעות הפשוטה היא שהן לא יחזרו בפעימה המתכוננת ויאלצו להמתין להמשך, ואז לא ניתן יהיה לדעת מתי ואם בכלל ישובו.

לגבי מיה רגב ההבנה הייתה גם שבשל מצבה הרפואי אין אפשרות להמתין עם חזרתה, וגם זה היה כלול בשיקולים בישראל. גורם ישראלי בכיר שלקח חלק בדיונים הללו אמר לחדשות 13: "התעסקנו בלילה הזה בדילמות מוסריות לא פשוטות, שלא חשבנו אי פעם שנתעסק בהן. המסקנה שלנו ברורה - להחזיר מהר את מי שאפשר".

הילה רותם ששוחררה ואימה רעיה שנותרה בשבי
הילה רותם ששוחררה ואימה רעיה שנותרה בשבי | צילום: מתוך פייסבוק
מיה רגב ואחיה איתי, שעדיין בשבי
מיה רגב ואחיה איתי, שעדיין בשבי

מיה נורתה במסיבה ברעים לפני שנחטפה, ועם שחרורה והגעתה לישראל אמש היא הובהלה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם הוגדר הבוקר מצבה כבינוני ויציב, ולא נשקפת לה סכנת חיים. יחד עמה שוחררו בסך הכל 13 חטופים ישראלים וארבעה אזרחים תאילנדים, אחרי שבפעימה הראשונה שוחררו 13 ישראלים, 10 תאילנדים ופיליפיני אחד.