ג'ונסון בפגישה עם הרצוג: "לעולם אין זמן רב לטפל באיראן"

בפגישה שהתקיימה בין השניים, הודה הרצוג לרה"מ הבריטי על החלטתו להוציא מחוץ לחוק את ארגון חמאס, והתייחס לחידוש שיחות הגרעין עם איראן: "הדברים יתקדמו רק אם כל האופציות יהיו על השולחן"

זמן צפייה: 04:06

בביקור רשמי שהתקיים היום (שלישי) בין הנשיא יצחק הרצוג וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, הראשון הודה לג'ונסון על החלטתו להכריז על ארגון חמאס כלא חוקי ועל פועלו למבאק באנטישמיות. "הוצאת ארגון חמאס אל מחוץ לחוק היא מסר חשוב מאוד לארגוני טרור ולארגונים רדיקלים עולמיים אחרים שמנסים לערער את המצב במזרח התיכון", אמר הרצוג.

כמו כן, התייחס הנשיא לחידוש שיחות על הסכם הגרעין בין המעצמות והרפובליקה האסלאמית וקרא למעצמות להיות תקיפות יותר מולה: "אנחנו לא מאמינים שטהרן פועלת בתום לב. רק כאשר כל האפשרויות מונחות על השולחן - הדברים יוכלו להתקדם בכיוון הנכון". בתגובה, אמר ג'ונסון: "הנקודה שלך לגבי איראן משמעותית, ואנו רואים מצב שבו לעולם אין זמן רב לטיפול בבעיה זו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שריד מימי בית שני: ילדה מצאה מטבע כסף נדיר בן 2,000 שנה

חפץ על הרגע שגילו על החקירה: "אלוביץ' ביקש להיפטר מהברזלים"

הישג ישראלי: "טהרן" זכתה בפרס האמי לסדרת הדרמה הבינלאומית הטובה ביותר

פגישת עבודה מדינית בין הנשיא יצחק הרצוג וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון
פגישת עבודה מדינית בין הנשיא יצחק הרצוג וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון | צילום: קובי גדעון/ לע''מ

בין היתר, השניים סיכמו לדון על הסכם סחר אפשרי בין המדינות "ועל נושאים רבים נוספים באזור ומחוצה לו", אמר ג'ונסון. בסוף, הוקיר ראש הממשלה הבריטי את ביקורו של הרצוג בממלכה המאוחדת: "אנו גאים מאוד בכך שהגעת לבריטניה בשלב מוקדם כל כך בכהונתך, ואנו רואים בכך עדות חשובה לחוזק הקשר בין בריטניה לישראל".