ביום ראשון: הנשיא הרצוג ימריא לביקור באיחוד האמירויות בהזמנת יורש העצר

יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, יגיעו בתחילת השבוע הבא לביקור נשיאותי היסטורי במדינת המפרץ. בנוסף ליורש העצר, צפוי הרצוג להיפגש עם בכירי ממשל והקהילה היהודית ויפתח את "יום ישראל" ב"אקספו 2020" בדובאי. "הזדמנות היסטורית להעמקת קשרי הידידות בין עמינו"

יצחק הרצוג
הנשיא יצחק הרצוג | צילום: חיים צח, לע"מ

נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג ורעייתו מיכל יצאו לאיחוד האמירויות לביקור נשיאותי ראשון בהיסטוריה בהזמנת יורש העצר, השייח' מוחמד בן זאיד, שליט דובאי. הביקור צפוי להיערך ב-31-30 בינואר ובנוסף ליורש העצר, צפוי הרצוג להיפגש עם בכירי ממשל והקהילה היהודית ויפתח את "יום ישראל" ב"אקספו 2020" בדובאי.

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר לקראת ביקורו: "אנחנו זוכים לעשות היסטוריה בקיום ביקור ראשון של נשיא מדינת ישראל באיחוד האמירויות. הביקור החשוב הזה מתקיים בתקופה בה העם בישראל והעם באמירויות שוקדים על הנחת יסודות לעתיד חדש משותף".

בנט בפגישה עם שר החוץ של בחריין ושר לענייני מדינה מאיחוד האמירויות
בנט בפגישה עם שר החוץ של בחריין ושר לענייני מדינה מאיחוד האמירויות | צילום: אבי אוחיון/ לע''מ

הנשיא הוסיף כי הוא "מאמין כי שותפות חדשה ואמיצה זו תביא לשינוי חיובי במזרח התיכון ותעורר השראה באזור כולו. עם שוחר שלום אנו, ויחד נרחיב את מעגל השלום ההיסטורי של הסכמי אברהם והשלכותיו, ניצור עולם טוב יותר, סובלני יותר ובטוח יותר למען הדורות הבאים. אני מודה לשייח' מוחמד בן זאיד על הזמנתו האדיבה שהיא הזדמנות היסטורית להעמקת קשרי הידידות בין עמינו".

כזכור, לפני כחודש וחצי הגיע ראש הממשלה נפתלי בנט לביקור ראשון באמירויות. בנוסף לפגישתו עם יורש העצר, נפגש בנט עם שר התעשייה וההיי-טק סולטאן אחמד אלג'אבר ועם שרת התרבות של איחוד האמירויות, נורה בינת מוחמד אלכעבי. עם שר ההיי-טק דן בשיתוף פעולה בין המדינות, בתחומי טכנולוגיה, מבחר ואנרגיה.

נפתלי בנט יורש העצר איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד
בנט ובן זאיד בביקור ההיסטורי באיחוד האמירויות | צילום: חיים צח, לע''מ

בתום ביקורו אמר בנט:  "סיימתי עכשיו ביקור משמעותי מאוד באמירויות, אני יוצא מפה באופטימיות גדולה שהדוגמא הזו, של הקשר בין שתי המדינות, יהווה אבן יסוד למערכת קשרים עניפה בכל האזור".