לראשונה בהיסטוריה - נשיא המדינה בבחריין: "מביא מסר של שלום"

נשיא המדינה נחת הבוקר במנאמה בירת בחריין לביקור מדיני נשיאותי ראשון מסוגו. את פני הנשיא קיבל שר החוץ המקומי עבד א-לטיף בן ראשד א-זיאני. בפתח פגישתם אמר הנשיא: "אנחנו עושים היום זהו צעד היסטורי נוסף לקראת שדרוג מערכת היחסים שלנו"

זמן צפייה: 00:22

היסטוריה: נשיא המדינה יצחק הרצוג נחת הבוקר (ראשון) במנאמה בירת בחריין לביקור מדיני נשיאותי ראשון מסוגו. את פני הנשיא קיבל שר החוץ המקומי עבד א-לטיף בן ראשד א-זיאני. בפתח פגישתם אמר הנשיא: "ביקורי כאן בבחריין, מביא מסר של שלום, חיבה וידידות מעם ישראל לעם הבחרייני ולהוד מלכותו".

"אתה בעצמך, שר החוץ, חתום על הסכמי אברהם, שהם תרומה עצומה לשלום ולשגשוג במזרח התיכון וצעד היסטורי בפני עצמו. אני חושב שמה שאנחנו עושים היום זהו צעד היסטורי נוסף לקראת שדרוג מערכת היחסים שלנו והבאת ידידות ושותפות בהרבה תחומים נוספים. אני בטוח שביקור זה ישפר מאוד את שיתוף הפעולה בין העמים שלנו, והאזור כולו", הוסיף.

הנשיא הרצוג ויורש העצר הבחרייני סלמאן בן חמד
הנשיא הרצוג ויורש העצר הבחרייני סלמאן בן חמד | צילום: עמוס בן גרשום/ לע''מ

בפגישתם, דנו הנשיאים בחשיבות שמייחסות המדינות ליחסים הבילטרליים, ובהרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות. הרצוג הודה להוד מלכותו, המלך חמד בן עיסא אל ח'ליפה, פתח את דבריו בערבית ואמר: "הוד מלכותך, זהו רגע גדול ואני מתכבד להיות כאן בממלכת בחריין. אתה עומד בחזית עשיית ההיסטוריה באיזור, באיזור בו יהודים ומוסלמים יכולים לגור ביחד, בני אברהם, ולנוע קדימה בדרכי בשלום.

"זהו תהליך ארוך, אך ניתן לחלום עליו ולראות אותו. עמינו הצטרפו לדרך השלום וממלכת בחריין היא באמת אחת החלוצות בתהליך הזה, בכך שהצטרפה לעוד אומות הממשות שלום לטובת ורווחת כל העמים והאומות באיזור, והעולם כולו.

הנשיא הרצוג ויורש העצר הבחרייני סלמאן בן חמד
הנשיא הרצוג ויורש העצר הבחרייני סלמאן בן חמד | צילום: עמוס בן גרשום/ לע''מ

"באתי הנה עם משלחת נכבדת של ראשי המגזר העסקי בישראל, שנלהבים להתחבר ולעשות עסקים עם אזרחי בחריין. זהו מסר של רצון טוב וידידות בין העם בישראל לעם הבחרייני. אז תודה רבה לך על האירוח, על המנהיגות שלך, על הידידות שלך. אני סבור ובטוח כי ביקור זה ישדרג את היחסים בנינו לטובת עמינו".

מלך בחריין, הוד מלכותו, המלך חמד בן עיסא אל ח'ליפה: "אנחנו מברכים אותך כבוד הנשיא בביקורך בממלכת בחריין, ואנו סבורים כי לביקור זה תפקיד חשוב בהידוק היחסים בין שתי המדינות שלנו ובתמיכה בשאיפותנו המשותפות במובן של חיזוק השלום ופיתוח בר-קיימא, באיזור ובעולם. הביקור מהווה הזדמנות עבורך להיחשף ליופי של המגוון הדתי והתרבותי במדינתי ולרוח הידידות, הסובלנות ודו הקיום השליו בין חברי העם שלנו מכל הדתות והעדות ולשוב ולהדגיש את אמונתנו בערכי השלום, האחווה ושיתוף הפעולה בין בני אדם".

הנשיא הרצוג צפוי לבקר בבירה מנאמה, שם יערוך פגישות עם המלך, בכירים בממלכה וחברי הקהילה היהודית, וכן יבקר ברשות לפיתוח כלכלי לצד גופים כלכליים ישראליים. מלשכת הנשיא נמסר כי המנהיגים ידונו בהידוק היחסים, בחשיבות השלום ובהרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות.

מחר ימריא הנשיא לאיחוד האמירויות, שם ישתתף בכנס החלל שיערך באבו דאבי וייפגש עם נשיא איחוד האמירויות, שייח' מוחמד בן זאיד אאל נהיאן. זו תהיה פגישתם הרביעית של נשיא המדינה ונשיא איחוד האמירויות מאז כניסתו לתפקיד.

הנשיא הרצוג ויורש העצר הבחרייני סלמאן בן חמד
הנשיא הרצוג ויורש העצר הבחרייני סלמאן בן חמד | צילום: עמוס בן גרשום/ לע''מ

בחודש פברואר השנה נערך הביקור הראשון של ראש ממשלה ישראלי בבחריין, כאשר רה"מ לשעבר נפתלי בנט ביקר בממלכה. שבועיים קודם ביקר שם גם שר הביטחון בני גנץ, וחתם עם הבחריינים על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני. בחודש מרץ ביקר שם גם הרמטכ"ל אביב כוכבי.