בצל ההסלמה: מגעים מתקדמים לשיחת טלפון בין הרצוג לארדואן

פרסום ראשון: השיחה בין נשיא המדינה לנשיא טורקיה צפויה להתקיים מחר, כשברקע ביקורת טורקית נגד ההתנהלות הישראלית בהר הבית. היום שוחח ארדואן עם נשיא איראן איברהים ראיסי, ואמר לו כי "העולם המוסלמי צריך להתאחד נגד התוקפנות הישראלית"

זמן צפייה: 01:19

פרסום ראשון: בצל ההסלמה הביטחונית בכל הגזרות, מגעים מתקדמים נערכים לקיומה של שיחת טלפון בין נשיא המדינה יצחק הרצוג לנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, כך נודע הערב (שישי) לחדשות 13.

השיחה בין שני הנשיאים צפויה להתקיים מחר, כשברקע ביקורת טורקית נגד ההתנהלות הישראלית בהר הבית. היום שוחח ארדואן עם נשיא איראן איברהים ראיסי, ואמר לו כי "העולם המוסלמי צריך להתאחד נגד התוקפנות הישראלית".

בתוך כך, הרבה מאוד גינויים נשמעו אתמול והיום בעולם, ועוד שורה של מדינות הגיבו לאירועים בישראל. יש לציין כי בתקופה הקשה מאוד הזו לישראל מבחינה הסברתית - אין ראש מערך הסברה בישראל, וגם לא מנהל מטה הסברה, וגורמים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו אומרים כי יש כוונה לאייש את התפקידים הללו בקרוב.

Whatsapp Image 2022 03 09 At 1
הנשיאים הרצוג וארדואן לאחר פגישתם בשנה שעברה | צילום: חיים צח / לע''מ

מוקדם יותר היום שוחח שר החוץ אלי כהן בטלפון עם שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושואלו, במטרה להביא להרגעת הרוחות ולהעביר מסר לארגון הטרור חמאס כי ישראל תגיב בעוצמה על המשך הטרור והאלימות.

ממשרד החוץ נמסר כי השר כהן אמר לשר החוץ הטורקי שישראל עשתה מאמצים רבים על מנת למנוע הסלמה ואלימות. השר כהן הוסיף כי ישראל תמשיך לפעול על מנת להרגיע את הרוחות, ואמר לעמיתו כי מאחורי ההסלמה של הימים האחרונים עומד חמאס, אשר נושא באחריות לאלימות. השר כהן ביקש מעמיתו להעביר מסר ברור לראשי החמאס כי הארגון ויישא במחיר על הירי מלבנון ומעזה ועל הטרור והאלימות כנגד אזרחי ישראל.

"ישראל תגיב בעוצמה ובנחישות על כל אירוע טרור וירי לשטחה", מסר השר כהן, "ישראל עשתה מאמצים רבים למנוע הסלמה, אך לא תהסס לפעול נגד ארגוני הטרור המנסים להתסיס את האזור כולו. החמאס נושא באחריות המלאה לאלימות גם בהר הבית, גם בעזה וגם בלבנון. אני קורא לקהילה הבינ״ל לגנות בחריפות את ההתקפות על אזרחנו ועומד על זכותה של ישראל להגן על עצמה".