ביקור ראשון של נשיא ישראלי: הרצוג ייצא בחודש הבא לבחריין

נשיא המדינה ייצא ב-4 בדצמבר לביקור ממלכתי אליו הוזמן על ידי מלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח'ליפה, ויבקר ברשות לפיתוח כלכלי לצד גופים כלכליים ישראליים. למחרת ימריא לאיחוד האמירויות וישתתף בכנס החלל באבו דאבי

יצחק בוז'י הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: רויטרס

נשיא המדינה יצחק הרצוג ייצא בחודש הבא לביקור ממלכתי בבחריין, כך הותר היום (חמישי) לפרסום. הרצוג הוזמן על ידי מלך בחריין, חמד בן עיסא אאל ח'ליפה, לביקור ראשון של נשיא ישראלי בממלכה.

הנשיא ייצא לבחריין ב-4 בדצמבר, ויבקר בבירה מנאמה, שם יערוך פגישות עם המלך, בכירים בממלכה וחברי הקהילה היהודית, וכן יבקר ברשות לפיתוח כלכלי לצד גופים כלכליים ישראליים. מלשכת הנשיא נמסר כי המנהיגים ידונו בהידוק היחסים, בחשיבות השלום ובהרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות.

למחרת ימריא הנשיא לאיחוד האמירויות, שם ישתתף בכנס החלל שיערך באבו דאבי וייפגש עם נשיא איחוד האמירויות, שייח' מוחמד בן זאיד אאל נהיאן. זו תהיה פגישתם הרביעית של נשיא המדינה ונשיא איחוד האמירויות מאז כניסתו לתפקיד.

רה''מ נפתלי בנט ומלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח'ליפה
רה''מ נפתלי בנט ומלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח'ליפה | צילום: חיים צח / לע״מ

בחודש פברואר השנה נערך הביקור הראשון של ראש ממשלה ישראלי בבחריין, כאשר רה"מ לשעבר נפתלי בנט ביקר בממלכה. שבועיים קודם ביקר שם גם שר הביטחון בני גנץ, וחתם עם הבחריינים על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני. בחודש מרץ ביקר שם גם הרמטכ"ל אביב כוכבי.

גנץ בביקור בבסיס צי החמישי האמריקאי הממוקם בבחריין
גנץ בביקור בבסיס צי החמישי האמריקאי הממוקם בבחריין | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בין ישראל לבין בחריין לא היו יחסים רשמיים עד שנת 2020, אז נחתמו הסכמי אברהם, תחילה מול איחוד האמירויות ולאחר מכן גם מול בחריין. ההסכם תווך על ידי נשיא ארצות הברית דאז דונלד טרמאפ, ונחתם ב-15 בספטמבר 2020 בבית הלבן.