דיווח בקטר: המגעים לעסקת חטופים יוקפאו עד אחרי הבחירות בארה"ב

על רקע ההאטה במגעים על עסקת חטופים, לפי דיווחים בקטר, בפגישה בין ראש המודיעין המצרי לבין ראש שב"כ רונן בר, הגיעו השניים למסקה כי יש קושי בקידום המשא ומתן - וכי הוא ככל הנראה יוקפא עד לבחירות לנשיאות בארה"ב בחודש הבא

מפגינים למען החטופים בתל אביב
מפגינים למען החטופים בתל אביב | צילום: רויטרס

העיתון הקטרי "אלערבי אל-ג'דיד" דיווח היום (שני) כי בפגישה שהייתה בין ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל לראש שב"כ רונן בר הגיעו השניים למסקנה כי יש לפי שעה קושי להתקדם במגעים לעסקת חטופים והפסקת אש ברצועת עזה, וכי כל האינדיקציות מובילות לכך שהמשא ומתן יוקפא עד לאחר הבחירות לנשיאות ארה"ב בחודש הבא.

בשבוע שבער פורסם במהדורה המרכזית כי אחרי הדיווחים על כך שמנהיג חמאס יחיא סינוואר לא נהרג בתקיפות צה"ל ברצועה חרף ההערכות בישראל, ואף יצר קשר עם קטר בשבועות האחרונים, גורמים במערכת הביטחון טוענים כי "אות החיים" עשוי להיות בסיס להתחדשות המגעים לעסקת חטופים.

לא ברור מתי שוגר המסר מסינוואר לקטר, שכן היעדר השימוש של מנהיג חמאס באמצעים אלקטרוניים מאריך את זמן הגעת ההודעה ליעדה, אך ההערכות כי סינוואר אכן חי, מתפקד - ומקבל החלטות. כמו כן, לא ברור האם המסר שוגר לפני או אחרי חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בביירות.

תיעוד: מנהיג חמאס יחיא סינוואר, מנהרה, רצועת עזה, חרבות ברזל
תיעוד: יחיא סינוואר במנהרה | צילום: דובר צה"ל

מערכת הביטחון הציגה את הדברים לדרג המדיני, בטענה כי קיימת הזדמנות להביא לעסקה - בין אם מדובר במימוש העסקה הקודמת שהייתה על הפרק או לכל הפחות את השלב הראשון וה"הומניטרי", או ללכת לעסקה רחבה שתשיב את כל החטופים ותסיים את המלחמה.

עם זאת, לפי שעה הדרג המדיני לא יזם את חידוש המגעים לעסקת חטופים, ולא מתנהל משא ומתן בנושא בין הצדדים.