לאחר עליית בן גביר להר הבית: בחריין דחתה את ביקורו של שר החוץ כהן

מדינת האי המזרח תיכונית הודיעה לשר החוץ הישראלי כי ביקורו במדינה, שהיה אמור לצאת לפועל בימים הקרובים - יידחה לספטמבר. ברקע הדברים - עלייתו של בן גביר להר הבית אתמול

זמן צפייה: 03:39

שעות לאחר שהשר לביטחון פנים איתמר בן גביר עלה להר הבית, ממלכת בחריין הודיעה לשר החוץ אלי כהן על דחיית ביקורו המתוכנן במדינה. על פי התכנון המקורי, היה אמור השר כהן לבקר במדינה, איתה חתמה ישראל על הסכם נורמליזציה כחלק מהסכמי אבהרם, בתחילת חודש אוגוסט. כעת הביקור צפוי להתקיים כחודש מאוחר יותר, בספטמבר.

נזכיר שאתמול בבוקר עלה בן גביר בפעם השלישית מאז הקמת הממשלה להר הבית, לרגל צום תשעה באב. במהלך ביקורו אמר: "ביום הזה, במקום הזה, חשוב תמיד לזכור - כולנו אחים. ימין, שמאל, דתיים, חילונים. כולנו אותו עם. וכשמחבל מסתכל מבעד לחלון, הוא לא מבדיל בנינו ומפריד בנינו. האחדות חשובה, אהבת ישראל חשובה. המקום הזה הוא המקום הכי חשוב לעם ישראל, אנחנו צריכים לחזור ולהראות את המשילות שלנו בו".

Whatsapp Image 2022 02 14 At 2
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט בביקור בבחריין | צילום: חיים צח/לע''מ

משרד החוץ הירדני הגיב לביקורו של בן גביר: "אנו מגנים את 'הפלישה' של השר לבטחון לאומי הישראלי למסגד אל אקצא ומזהירים מפני ההשלכות המסוכנות של עליית קיצוניים וביצוע פרובוקציות בחסות המשטרה". בתוך כך, יותר מעשרה יהודים נעצרו אתמול, לאחר שחלקם צולמו כשהם משתחווים במקום.