כפסע מהניצחון? הנגבי: "הלחימה בעזה - לפחות עוד 7 חודשים"

ראש המל"ל אמר כי "ישראל שולטת ב-75% מציר פילדלפי, לאורך גבול הרצועה עם מצרים". בריאיון לכאן רשת ב' הוא הוסיף כי הלחימה ברצועה צפויה להימשך "לפחות עוד שבעה חודשים". היום: נתניהו ולפיד ייפגשו לעדכון ביטחוני

זמן צפייה: 03:41

בניגוד להצהרותיו של ראש ממשלה בנימין נתניהו על כך שישראל ניצבת "כפסע מהניצחון המוחלט", ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי אמר היום (רביעי) כי המלחמה בעזה עתידה להימשך עוד 7 חודשים לפחות, עד לסיומה של שנת 2024.

"בתוך עזה, צה"ל שולט כעת בכ-75% מציר פילדלפי, ואני מאמין שבקרוב תושג שליטה מלאה", עדכן הנגבי בנוגע להמשך הלחימה בריאיון לכאן רשת ב', והוסיף: "ביחד עם המצרים אנחנו חייבים למנוע הברחת נשק".

בתוך כך, ברקע המשך המלחמה, ראש הממשלה נתניהו יקיים היום פגישת עדכון ביטחוני עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד.

ציר פילדלפי
ציר פילדלפי | צילום: רויטרס

הפעילות הישראלית ברצועה עלתה ביתר שאת לכותרות בכלי תקשורת בינלאומיים בעקבות תקיפה שביצע צה"ל ברפיח ביום ראשון, לאחריה פרצה שריפה במחנה פליטים סמוך - שהביאה למותם של עשרות פליטים עזתים. מצה"ל נמסר כי "ננקטו צעדים רבים על מנת לצמצם את הסיכוי לפגיעה בבלתי מעורבים, בין השאר שימוש בחימוש מדויק ומידע מודיעיני - שעל בסיסו הוערך כי לא צפוי היה להיגרם נזק לאזרחים בלתי מעורבים". דובר צה"ל מסר כי התקיפה בוצעה במרחב תל אלסלטאן שבצפון-מערב רפיח, ובה חוסלו באמצעות כלי טיס המחבל יאסין רביע, ראש מטה הגדה של חמאס, והמחבל חאלד נגאר, בכיר במטה הגדה של ארגון הטרור.

בעולם נמתחה ביקורת קשה על ישראל כתוצאה מהתקרית, ומהבית הלבן נמסר כי "התמונות קורעות לב, ישראל חייבת לעשות כל שביכולתה כדי להגן על אזרחים". כמו כן, ברשת האמריקנית ABC דווח ביום שלישי כי ישראל עדכנה את ארצות הברית כי ההערכה היא שרסיס מתקיפת חיל האוויר ברפיח פגע במיכל דלק שעמד במרחק של כ-100 מטרים ממאהל העקורים - מה שהצית את השריפה הקטלנית, כך לפי בכיר אמריקני.