דיווח: בלחץ אמריקני, המתווכות איימו על חמאס במעצרים ובסנקציות

ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח כי קטר ומצרים איימו על ראשי הארגון בהקפאת נכסים, עיצומים ומעצרים - אם יסרבו להסכם הפסקת אש ושחרור חטופים. לפי הדיווח, האיומים דווקא עודדו את הארגון להקשיח עמדות במו"מ

ג'ו ביידן ואסמאעיל הנייה
ג'ו ביידן ואסמאעיל הנייה | צילום: רויטרס

קטר ומצרים איימו על בכירי חמאס במעצרים, בסנקציות ובהקפאת נכסיהם - אם לא יסכימו להסכם הפסקת אש ושחרור חטופים, כך דווח היום (שבת) בעיתון "וול סטריט ג'ורנל". לפי הדיווח, האיומים מגיעים ברקע לחץ אמריקני על המתווכות, מטרה לגרום לחמאס להגיע להסכם עם ישראל.

בעיתון טענו כי האיומים דווקא עודדו את ארגון הטרור להקשיח עמדות, וציינו כי מיד לאחר העברת המסרים מקהיר ודוחא - ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה הודיע כי הארגון לא יסכים למתווה שלא עומד בתנאים שהציב, בראשם סיום המלחמה ונסיגה ישראלית.

אתמול דווח ברשת CNN כי בשל לחץ אמריקני, קטר איימה על ראשי חמאס כי תגרש אותם מדוחא אם לא יסכימו למתווה העסקה. לפי הדיווח, הקטרים הבהירו לבכירי ארגון הטרור כי אי-השגת הסכם הפסקת אש תוביל לגירושם מהמדינה.

ראש ממשלת קטר מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני
ראש ממשלת קטר מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני | צילום: רויטרס

בינתיים, בחלוף שבועיים מנאומו של הנשיא ביידן - חמאס טרם הגיש תשובה רשמית על ההצעה הישראלית לעסקה. בסעודיה דווח ביום חמישי כי הארגון דחה את המתווה, היות שהוא "שונה באופן משמעותי מזה שהציג ביידן", ולא מבטיח כי ישראל תמשיך לנצור את האש גם אחרי השבת החטופים.

דובר משרד החוץ של קטר מאג'ד אל-אנסרי אמר שלשום כי תשובת הארגון עדיין לא הועברה למתווכות, וכי בחמאס "עדיין לומדים את ההצעה". כמו כן, בוול סטריט ג'ורנל דווח כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר אמר למתווכות כי לא יסכים למתווה שבמסגרתו הארגון יידרש להתפרק מנשקו.