על רקע חיסול סינוואר: בקבינט דנו ב"רעיונות חדשים" לשחרור חטופים

בניסיון לחדש את המגעים לעסקה, לאחר חיסול מנהיג חמאס וביקורו של ראש השב"כ במצרים, שרי הקבינט המדיני-ביטחוני דנו בסוגיית החטופים. לשכת רה"מ: "הועלו רעיונות חדשים לבחינת היתכנות למתווה שחרור חטופים"

משפחות חטופים ותומכים מפגינים להשבת החטופים בתל אביב
משפחות חטופים ותומכים מפגינים להשבת החטופים, אמש בתל אביב | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

במסגרת ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שכונס אמש (ראשון) דנו ראש הממשלה והשרים על סוגיית החטופים, שעות לאחר שובו של ראש שב"כ רונן בר מביקור בקהיר - במהלכו דן עם ראש המודיעין המצרי החדש, עבאס רשאד, על האפשרות כי יחודשו המגעים בין ישראל לחמאס.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בדיון "הועלו רעיונות חדשים לבחינת היתכנות למתווה שחרור חטופים". התקווה לחידוש המגעים, בהם לא נרשמה התקדמות מזה חודשים, התעוררה שוב לאחר חיסולו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר ברפיח.

מפגינים מחזיקים בשלטים של החטופים בהפגנה בת"א: דניאלה, קרינה, לירי, נעמה ואיתו
מפגינים מחזיקים בשלטים של החטופים בהפגנה בת"א: דניאלה, קרינה, לירי, נעמה ואיתו | צילום: רויטרס
הפגנה בשבת להשבת החטופים בת"א: "נגזר עליכם להחזיר את החטופים"
הפגנה בשבת להשבת החטופים בת"א: "נגזר עליכם להחזיר את החטופים" | צילום: רויטרס
שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי בהערכת מצב
שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי בדיון בנושא השבת החטופים | צילום: אלעד מלכה

כאמור, אתמול ביקר ראש השב"כ בקהיר ונועד עם ראש המודיעין המצרי החדש, עבאס רשאד. השניים דנו על האפשרות של חידוש המשא ומתן לעסקת חטופים. שעות לאחר מכן, לקראת כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני, קיים שר הביטחון יואב גלנט דיון על המאמצים להשבת החטופים, שבו נכחו הרמטכ"ל, מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף' ניצון אלון וראש אמ"ן.

שלי שם טוב, אמו של עומר שם טוב, גלעד קורנגולד, אביו של טל שהם, שרון שרעבי, אחיהם של יוסי ואלי שרעבי
שלי שם טוב, אמו של עומר שם טוב, גלעד קורנגולד, אביו של טל שהם, שרון שרעבי, אחיהם של יוסי ואלי שרעבי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מוקדם יותר קיימו קרובי חטופים מסיבת עיתונאים בתל אביב. הם דרשו לשמוע מראש הממשלה בנימין נתניהו אם ואיך הוא מתכנן למנף את ההישג הצבאי ולהחזיר את החטופים משבי חמאס אחרי יותר משנה. בהצהרה דיברו שרון שרעבי, אחיהם של יוסי ואלי שרעבי; שלי שם טוב, אמו של עומר שם טוב; וגלעד קורנגולד, אביו של טל שהם. הם אמרו: "מספיק עם התירוצים - הגיע זמן חטופים".