בצל המגעים לנורמליזציה: שר החוץ האמריקני בדרך לישראל

בצל המגעים להסכם בין ירושלים לריאד, ואחרי פגישת נתניהו-ביידן ונאום ראש הממשלה בעצרת האו"ם, צפוי שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן להגיע לביקור בישראל באמצע אוקטובר. הערכה: בהתאם להצהרת נשיא ארה"ב - נתניהו יגיע לבית הלבן בנובמבר

זמן צפייה: 01:36

אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו שב לישראל זמן קצר לפני תחילת יום הכיפורים לישראל, בתום ביקורו בארצות הברית, איתות נוסף הערב (שני) להתקדמות במגעים בין ישראל לסעודיה: שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן צפוי להגיע לארץ באמצע אוקטובר.

בנוסף, ההערכה היא שראש הממשלה בנימין נתניהו יגיע לבית הלבן בנובמבר - בהתאם להצהרת ביידן. כמו כן, ארצות הברית צפויה להכריז בסוף השבוע על פטור מוויזות לישראלים.

ביום שבת התראיין נתניהו לרשת "פוקס" האמריקנית, זמן קצר לאחר שנשא נאום בעצרת הכללית של האו"ם. הוא התייחס נתניהו למגעי הנורמליזציה בין ישראל וסעודיה, ואמר כי "יש חלון הזדמנויות - החודשים הבאים. אם לא נשיג את זה בחודשים הבאים, זה עשוי להידחות בכמה שנים". עם זאת, הוא הוסיף: "אני מאמין שבכל יום שעובר אנחנו מתקרבים לשלום".

הנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו בפגישתם בניו יורק
הנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו בפגישתם בניו יורק | צילום: אבי אוחיון / לע''מ

"כשיש שלושה מנהיגים משלוש מדינות, שרוצים לראות תוצאות - ארה"ב בהנהגת הנשיא ביידן, סעודיה תחת נסיך הכתר בן סלמאן וישראל בהנהגתי - הסיכוי שההסכם יצליח עולה משמעותית", הוסיף ראש הממשלה בריאיון.

בהתייחסות למקומם של הפלסטינים במסגרת הסכם עתידי בין ירושלים וריאד, אמר נתניהו: "זו תהיה טעות קשה לקבל וטו פלסטיני - הם צריכים להיות חלק מההסכם, הם יכולים להרוויח ממנו הרבה ואני רוצה לחשוב על דרכים שבהן הם יוכלו להרוויח ממנו".

כשנשאל האם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן דרש ממנו לבצע ויתורים לפלסטינים והאם פתרון שתי המדינות עומד על הפרק - נתניהו השיב: "דיברנו על זה, כחלק מההסכם האפשרי שיכול להתממש בעתיד". הוא הוסיף: "לא אכנס לפרטי השיחה, אבל הנשיא ביקש ממני לשמור את האפשרות לפתרון שתי המדינות".