דיווח: נתניהו מנסה להגביר את הלחץ על מצרים כדי שתקבל פליטים מעזה

ראש הממשלה מנסה להפעיל לחץ על מדינות אירופה במטרה שישכנעו את מצרים לקבל פליטים עזתים לשטחם. גרמניה, צרפת ובריטניה דחו את ההצעה בטענה שהיא "לא מציאותית". דיפלומט שנכח בפגישה משותפת לנתניהו וגורמים אירופאיים מסר: "הוא מנסה 'לדחוף חזק' את הרעיון כי הפתרון למצב הוא שהמצרים יקבלו אליהם את העזתים, לפחות במהלך הסכסוך הנוכחי - אבל זה לא יקרה"

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, ראש הממשלה בנימין נתניהו
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה לשכנע את מנהיגי אירופה להפעיל לחץ על מצרים לקבל פליטים מעזה - כך דווח היום (שלישי) בעיתון הכלכלי הבריטי "הפייננשל טיימס". לפי הדיווח, נתניהו העלה את הרעיון בפגישה עם גורמים אירופים בשבוע שעבר.

מדינות מפתח באירופה - כגון צרפת, גרמניה ובריטניה - דחו את ההצעה בטענה שהיא "לא מציאותית", והצביעו על התנגדותה העקבית של מצרים לרעיון של קבלת פליטים מעזה - אפילו על בסיס זמני. נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי אמר החודש כי ארצו דוחה "כל ניסיון לחסל את הסוגיה הפלסטינית באמצעים צבאיים או באמצעות עקירה כפויה של פלסטינים מאדמתם, שתבוא על חשבון מדינות האזור".

מעבר רפיח מהצד המצרי
מעבר רפיח מהצד המצרי

"נתניהו מנסה 'לדחוף חזק' את הרעיון כי הפתרון למצב הוא שהמצרים יקבלו אליהם את העזתים, לפחות במהלך הסכסוך הנוכחי", אמר דיפלומט מערבי שהשתתף בפגישות. "אבל לא לקחנו את הרעיון הזה ברצינות כי העמדה המצרית תמיד הייתה ברורה מאוד. זה לא יקרה".