מתקרבים לסוף הפעולה ברפיח; נתניהו בדיון לקראת הכרזה תוך ימים

לפי הערכות בישראל, תוך 10 ימים יוכרז על סיום המלחמה בתצורתה הנוכחית. המשמעות: לאחר מכן צה"ל יעבור לשלב ג' של המלחמה - ויחל המו"מ להסדרה בלבנון. נתניהו כינס הערב דיון בנושא

זמן צפייה: 01:59

ביום ה-268 למלחמה, כש-120 חטופים עדיין בשבי ואין עסקה או משא ומתן באופק, עם 670 נופלים עד כה, ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין מדבר פומבית על ניצחון - אך הערב (ראשון) פורסם בחדשות 13 כי לפי הערכות בישראל, תוך 10 ימים יוכרז על סיום המלחמה בתצורתה הנוכחית. המשמעות: בימים הקרובים ישראל תעבור לשלב ג' של המלחמה. לאחר ההכרזה על סיום הפעולה ברפיח יחל המו"מ להסדרה בלבנון.

בכיר ישראלי אמר לחדשות 13 כי "הפעילות תימשך בפשיטות ובתקיפות אוויריות. המלחמה לא תסתיים. נפעל בכל מקום שבו יהיה מודיעין לגבי פעילות חמאס".

בתוך כך, נתניהו כינס הערב דיון עם בכירי צה"ל בפיקוד הדרום על סיום הפעולה ברפיח.

כוחות צה"ל ברפיח
כוחות צה"ל ברפיח | צילום: דובר צה"ל
גלנט ברפיח
גלנט ברפיח | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מוקדם יותר קיים שר הביטחון יואב גלנט הערכת מצב ברפיח עם מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן, ומפקדי החטיבות הלוחמות בשטח. בשיחה עם לוחמים הוא אמר: "התוצאות מאוד מרשימות. הלחימה כאן ברפיח מסמנת דבר מאוד חשוב, אנחנו סוגרים למעשה את האוויר של חמאס - מעבר רפיח, המנהרות. התוצאה היא - אין להם מאיפה להתחמש, אין להם מאיפה להצטייד, אין להם דרך להביא תגבורות, אין להם דרך לטפל בנפגעים שלהם ואת הדבר הזה אנחנו רואים היטב״.

"רוח הקרב שלהם נשברת, ולמעשה הזמן עובד נגדם. בניגוד לסיפורים של כמה אנשים שנמצאים במנהרות, צועקים ומשדרים לכאלה שנמצאים במלונת בקטר - בפועל חמאס נשחק. אנו משמידים את המנהרות ואמצעי הלחימה, מגיעים למקומות שהוא לא חלם שנגיע אליהם, בעומקים גדולים מתחת לקרקע. נמשיך ונעצים עד שנגיע למצב שאנחנו חונקים את צינו האוויר שלהם מחמם את הלב לראות שאנשים נמצאים תשעה חודשים בלחימה, מרימים את הראש וממשיכים הלאה"