ביידן מתייחס לראשונה למהפכה המשפטית: "שינויים מרחיקי לכת"

בטור של תומאס פרידמן ב"ניו יורק טיימס" האמריקני שפורסם מופיעה התייחסותו הראשונה של הנשיא האמריקנלמהפכה המשפטית. "הגאונות של הדמוקרטיה האמריקנית והדמוקרטיה הישראלית היא ששתיהן בנויות על מוסדות חזקים"

זמן צפייה: 00:32

בטור של תומאס פרידמן ב"ניו יורק טיימס" האמריקני שפורסם הבוקר (ראשון) מופיעה התייחסותו הראשונה של הנשיא האמריקני ג'ו ביידן למהפכה המשפטית. "הגאונות של הדמוקרטיה האמריקנית והדמוקרטיה הישראלית היא ששתיהן בנויות על מוסדות חזקים, על בלמים ואיזונים, על מערכת משפט עצמאית. בניית הסכמה רחבה לשינויים מרחיקי לכת היא באמת חשובה כדי להבטיח שהאנשים יתמכו בהם והם יוכלו להתקיים".

פרידמן מציין במאמר הדעה שלו כי "זו הפעם הראשונה שאני יכול להיזכר בנשיא בארה"ב שעסק אי פעם בדיון פנימי ישראלי על עצם אופייה של הדמוקרטיה במדינה". עוד הוסיף פרידמן על תגובתו של ביידן: "למרות שמדובר רק ב-46 מילים, ההצהרה של ביידן מגיעה בזמן מכריע בדיון הפנימי הישראלי המצמרר הזה, ויכולה בהחלט להמריץ ולהרחיב את ההתנגדות המשמעותית ממילא למה שמתנגדיו של נתניהו מכנים 'מהפכה משפטית' שתעביר את ישראל למחנה המדינות שהצרחקו מהדמוקרטיה, כמו טורקיה, הונגריה ופולין".

נתניהו וביידן בביקור של נשיא ארה''ב בישראל
הנשיא ביידן ונתניהו בבית הנשיא

הלילה, חברת הכנסת טלי גוטליב פרסמה צמד פוסטים שהועלו בחשבונות הטוויטר והפייסבוק שלה, בהם תקפה בחריפות את נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות והאשימה אותה ב"פיגוע", ב"תחושת הכאוס בעם ישראל", וב"הרס ופגיעה קשה בדמוקרטיה ובשלטון החוק".

"חיות, שופטת, עשירה, ממלכתית, חמורת סבר, כזו שכל אשה מבוגרת וכל איש מבוגר רוצים להיות כמוה, להדמות לה, ובעיקר הם מניחים לטובתה כל הנחה מקלה אפשרית. וחיות יודעת את זה טוב מאוד. היא ידעה את זה כשהעזה להפחיד את העם הזה מפני ממשלת ימין. לא מפני הרפורמה ולא נעליים, אלא מפנינו אנשי הימין", הוסיפה חברת הכנסת. לדבריה של גוטליב, הנשיאה חיות "עשתה זאת יחד עם היועמ"שית מיארה".