שרת החוץ של גרמניה: "מוטרדים מעצמאות מערכת המשפט הישראלית"

שר החוץ אלי כהן נחת בגרמניה ל"ביקור חשוב במסגרת המאמצים לבלום את איראן מלהשיג נשק גרעיני", ונפגש עם מקבילתו אנאלנה ברבוק, שאמרה גם כי היא מודאגת מקידום הצעת החוק לעונש מוות למחבלים בישראל

שרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק והשר אלי כהן
שרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק והשר אלי כהן | צילום: רויטרס

שר החוץ אלי כהן נחת היום (שלישי) בגרמניה, שם נפגש עם מקבילתו שרת החוץ הגרמנייה אנאלנה ברבוק, שאמרה כי היא מודאגת מקידום הצעת החוק לעונש מוות למחבלים בישראל - והוסיפה כי בגרמניה "מוטרדים מעצמאות מערכת המשפט הישראלית".

שר החוץ כהן כתב בחשבון הטוויטר שלו עם נחיתתו: "נחתתי לפני זמן קצר בגרמניה, לביקור חשוב במסגרת המאמצים לבלום את איראן מלהשיג נשק גרעיני. אפגש עם שרת החוץ ועם בכירים נוספים במטרה לחזק את הקשר האסטרטגי בין המדינות, במישור הבילטארלי ובזירה האירופאית והבינ"ל". השר כהן התייחס בגרמניה להתפרעויות המתנחלים בחווארה מוקדם יותר השבוע, ואמר כי הוא "מגנה בחומרה את מה שקרה בחווארה". השר כהן הוסיף כי "נעשה הכל כדי להביא את האחראים לדין".

בתום הפגישה, השר כהן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "התשובה המידית להעשרת האורניום באיראן צריכה להיות החזרת הסנקציות הקשות על איראן כפי שהיו לפני החתימה על הסכם הגרעין. בנוסף, ביקשתי משרת החוץ של גרמניה להכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור בגרמניה, כמו גם באיחוד האירופאי. מצאתי אצל שרת החוץ אוזן קשבת לרבות מהנקודות שהעלנו".