נתניהו בצל המשבר: פטור מוויזה לארה"ב לישראלים - בספטמבר 2023

כשההתנגשות עם ממשל ביידן בעיצומה, וכשברקע הביקורות החריפות של הקואליציה על ההתבטאויות של הנשיא האמריקני נגד המהפכה המשפטית - הודיע ראש הממשלה כי "החקיקה הושלמה" וכי "ישראל צפויה להיכנס לרשימת המדינות הפטורות מוויזה לארה"ב בספטמבר 2023"

ויזה, אשרת כניסה, הגירה
אשרת כניסה | צילום: fotolia

ברקע ההתנגשות עם וושינגטון - מגיע הספין? שעות אחרי הסערה שעוררו דבריו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, אמר הבוקר (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הבאנו היום בשורה חשובה לאזרחי ישראל. כפי שהתחייבנו, דרישות החקיקה לקבלת פטור מויזה לארה״ב הושלמו בהצלחה. בחודשים הקרובים נמלא את הדרישות הנוספות, ובספטמבר 2023 מדינת ישראל צפויה להכנס לרשימת המדינות הפטורות מויזה לארה"ב".

עוד אמר נתניהו: "אני מודה ליו"ר הקואליציה אופיר כץ, לראש המל"ל צחי הנגבי וליו"ר הכנסת אמיר אוחנה על קידום הפרויקט במהירות ויעילות".

יו"ר הקואליציה אופיר כץ אמר: "כפי שהתחייבנו, כל צעדי החקיקה הדרושים לקבלת פטור מוויזה לארה"ב הושלמו בהצלחה ובזריזות. זו בשורה חשובה לאזרחי מדינת ישראל, שבעוד כמה חודשים, יוכלו לטוס לארה"ב ללא צורך בויזה".

אופיר כץ
''יום חשוב''. ח''כ אופיר כץ | צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

נזכיר כי בחודש ינואר הודיע השגריר האמריקני בישראל טום ניידס כי ישראל עומדת בתנאי הסף של כניסה לתוכנית הפטור מוויזה לארצות הברית, מאחר שפחות מ-3% מאזרחי ישראל שפנו בשנה שעברה לקבלת ויזה לארצות הברית קיבלו תשובה שלילית. הנתון הזה מהווה צעד משמעותי בדרך להצטרפות ישראל לתוכנית הפטור מאשרות כניסה לארה"ב.

לאחר שנים ארוכות שבהן מנסה ישראל להתקבל לתוכנית הפטור מאשרות, חלה התקדמות משמעותית מאוד במהלך השנה האחרונה, וכעת נותר לישראל להשלים הליך חקיקה מתאים ולהקים את מערכות המחשוב הרלוונטיות שיאפשרו את כניסתה לתוכנית. במשרד החוץ מעריכים שעוד השנה יבוטל הצורך בוויזות עבור אזרחי ישראל המבקרים בארצות הברית.