לאחר שחמאס מנע את עזיבתם: 800 אמריקנים ובריטים תקועים ברצועת עזה

ברקע הרחבת פעילות צה"ל והמשבר ההומניטרי המחריף ברצועה, הממלכה המאוחדת החלה לפעול לשם חילוץ כ-200 אזרחים בריטים מעזה. בנוסף, כ-600 אזרחים אמריקנים לכודים בעזה גם כן. על פי גורמים אמריקניים, ישראל ומצרים מאפשרות לאזרחים הזרים לצאת מהרצועה, אך חמאס מונע זאת

תקיפה בעזה
תקיפה בעזה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בריטניה החלה לפעול אתמול (ראשון) לטובת חילוץ אזרחיה מרצועת עזה, זאת ברקע המשבר ההומניטרי המחריף בעזה והמחסור במזון, לצד הרחבת הפעולה הקרקעית של כוחות צה"ל ברצועה. על פי דיווח של "הטלגרף" הבריטי, כ-200 אזרחים בריטים וכ-600 אזרחים אמריקנים נצורים בעזה מאז תחילת הלחימה, בשל מניעת חמאס מאזרחים זרים לעזוב את הרצועה.

לאחר הדיווחים על ביזה ואי סדר שפרצו במחסני הסיוע של סוכנות האו"ם אונר"א, שבעקבותיהם נבזזו מוצרי מזון רבים, בריטניה פועלת לחילוץ האזרחים הבריטים הלכודים בעזה. על פי גורמים אמריקנים, ישראל ומצרים היו מוכנות לאפשר לאזרחים זרים לצאת מהרצועה ברקע התקיפות של חיל האוויר ברצועה, אך חמאס סירב ומנע את עזיבתם של האזרחים.

חרבות ברזל רצועת עזה הומניטרי
משאיות סיוע לפלסטינים במעבר רפיח | צילום: רויטרס

לאחר דיווח של גורם צה"לי כי ישראל תאפשר הגדלה דרמטית של הסיוע לעזה בימים הקרובים, אמש נכנסו לרצועה 33 משאיות עם סיוע הומניטרי דרך מצרים - המשלוח הגדול ביותר של סיוע הומניטרי שנכנס לשטח הרצועה מזה יותר משבוע. על פי גורם ביטחוני, המדיניות הישראלית בנושא היא הרחבת המערכה בליווי הגדלת הסיוע לעזה, על מנת למנוע פגיעה בלגיטימציה הבינלאומית.