בצל המגעים לעסקה: נתניהו הנחה "להעצים סיוע הומניטרי לעזה"

פרסום ראשון: בזמן שבישראל ממתינים לתשובת סינוואר אודות המתווה לעסקת חטופים, בדיון שעסק בהמשך המלחמה - אמר ראש הממשלה כי העצמת הסיוע לתושבים ברצועה היא "אינטרס ישראלי מובהק"

זמן צפייה: 01:30

פרסום ראשון: בזמן שבישראל ממתינים לתשובת מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר אודות המתווה לעסקת חטופים, במהדורה המרכזית פורסם הערב (שני) כי בשבוע האחרון התקיים אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון שעסק בהמשך המלחמה - ובדיון הזה אמר נתניהו: "אנחנו צריכים להמשיך להעצים את הסיוע ההומניטרי לתושבי עזה. זה אינטרס ישראלי מובהק"

את הדברים הללו אומר ראש הממשלה כאשר ברקע נשמעת התנגדות משמעותית מתוך הממשלה להעברת הסיוע ההומניטרי לעזה בימים הללו - כאשר אין התקדמות בסוגיית החטופים. נתניהו מעלה באותו דיון גם את הצורך לאפשר העברת סיוע הומניטרי באמצעים נוספים - לא רק יבשתיים, אלא גם דרך הים. זו בקשה אמריקנית שהועלתה בעבר וראש הממשלה סבור בעת הזו כי יש להעצים את הסיוע ההומניטרי.

על סוגיית הסיוע ההומניטרי התנהל דיון גם בקבינט המדיני-ביטחוני האחרון, ושם אפילו השר בני גנץ הביע הסתייגות מהיקפי הסיוע ההומניטרי. בכיר ישראלי אמר הערב לחדשות 13 כי במקום להגביר לחץ על סינוואר סביב המו"מ לשחרור החטופים - נתניהו מבקש הלכה למעשה להקל עוד על האויב.

רה"מ נתניהו במסיבת העיתונאים
רה"מ נתניהו במסיבת העיתונאים | צילום: תומר אפלבאום / פול

גורם מדיני בכיר אמר לחדשות 13 בתגובה: "המטרה היא לצמצם הגעה של סיוע הומינטרי לידיים של ארגון הטרור חמאס ושמערכת הביטחון התבקשה תוך תקופה לגבש רעיונות איך לצמצם את הגעת הסיוע לידיים של חמאס".

בינתיים המגעים לשחרור החטופים נמשכים, ובכיר ישראלי אמר הערב לחדשות 13 כי חרף העובדה שתשובת חמאס טרם הגיעה, המו"מ נמשך - והשיח מול המתווכות מתנהל כל העת.

רה"מ בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

שר הכלכלה ניר ברקת תקף בעקבות הפרסום בחדשות 13, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "לצערי אנשי הקונספציה לא למדו דבר ובמקום לעצור כל אספקה לעזה עד לשחרור כל חטופינו - הם עדיין חושבים במונחים של ה-6 באוקטובר. הכוונה להגדיל את הסיוע שמגיע לחמאס היא חרפה שמעידה שקבינט הקונספציה לא למד דבר. אפס סיוע עד לשחרור מלא של כל החטופים".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב גם הוא: "מקורות יודעי דבר, מוסרים לי שהסיוע ההומניטרי המוגדל יכלול גם קרואסונים, גם סושי, וגם צלעות טלה. בתגובה לכך, חמאס דורשים להוסיף גם כבד אווז ולוקוסים. מכיוון שחמאס דורש תשובה מיידית , עוד הלילה יתכנס קבינט המלחמה לאשר את 'הסיוע ההומניטרי' המורחב. לצערי, כל הבדיחות בנידון הן על חשבונינו ומדובר בפשיטת רגל של קבינט המלחמה".