הממשל האמריקני: תומכים ביוזמת גז לעזה, מכירים את הדיונים

בעקבות הפרסום בחדשות 13 על דיונים בעניין פרויקט פיתוח אסדת גז לחופי עזה, בממשל האמריקני אמרו כי הם תומכים במהלך, מכירים את הדיונים המחודשים בנושא וימשיכו לעקוב

זמן צפייה: 01:54

ממשל ביידן, באמצעות שגרירות ארצות הברית בישראל הגיבו היום (שישי) על חשיפת חדשות 13 לפיה ישראל חידשה את הדיונים באשר לפיתוח מאגר גז לפלסטינים סמוך לחופי עזה. בתגובת השגרירות נמסר כי הם "תומכים ביוזמת גז לעזה, מכירים את הדיונים המחודשים בנושא, וימשיכו לעקוב אחריהם מקרוב".

הדיונים מתקיימים במטה לביטחון לאומי, באישור ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבטחון יואב גלנט. הממשל האמריקני, המצרים והפלסטינים עודכנו בדבר חידוש הדיונים תחת ממשלת נתניהו, בין היתר במפגש המשותף של ישראל והרשות הפלסטינית במצרים לפני כמה שבועות. מאגר הגז "מארין" אותר במרחק של כ-36 ק"מ מול חופי עזה לפני למעלה מ-20 שנה.

לאורך השנים התקיימו דיונים רבים בממשלות ישראל האם לאפשר את פיתוח המאגר, אך הם הסתיימו ללא הכרעה ישראלית. מלשכת רה"מ, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ושר הבטחון לא נמסרה תגובה. גורמים פלסטינים מסרו לחדשות 13 שהם ישמחו בקידום המהלך אך שהם סקפטיים באשר לקידום התהליך.

אסדת הגז ''כריש''
אסדת הגז ''כריש'' | צילום: חדשות 13

בתוך כך, ראש המל"ל צחי הנגבי התייחס הערב בריאיון ל"אלמוג בשישי" לפרסום ואמר: "אני מעורב בזה, המל"ל מעורב כבר 20 שנה. מזה 20 שנה יש אפשרות לפוטנציאל של מאגר גז מול חופי עזה. אך לא יהיה שום דבר שקשור להפקת תשתית מעשית שמגיעה לעזה בלי שאורון שאול והדר גולדין יחזרו לישראל. אפשר לדבר ולתכנן תוכניות כדי שיבינו את מחיר ההפסד. זה לא רק בענייני הגז, יש תשתיות שהעולם כולו מוכן לחזק בעזה - אנחנו לא נאפשר זאת עד שהבנים ישובו הביתה".