גורם ביטחוני: "גנץ הדגיש את הצורך באופציה צבאית אמריקנית אמינה"

שר הביטחון נפגש בוושינגטון עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן, והגורם הבכיר סיפר כי גנץ הביע את ההתנגדות של ישראל להסכם הגרעין המתהווה עם איראן. "אנחנו בכל דרך בונים כוח שיאפשר לישראל חופש פעולה"

זמן צפייה: 00:57

שר הביטחון בני גנץ נפגש הערב (שישי) בוושינגטון עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן, וגורם ביטחוני בכיר סיפר כי גנץ הביע את ההתנגדות של מדינת ישראל להסכם המתהווה. "אנחנו בכל דרך בונים כוח שיאפשר לישראל חופש פעולה ובמקביל גם צורך באופציה צבאית אמריקנית אמינה", אמר הגורם הביטחוני, "אנחנו חשים שיש פה כיוון טוב להעמקת היכולות ולאפשר אופציות צבאיות".

"אנחנו מתמודדים מול מציאות מורכבת", הוסיף הגורם, "ההסכם רחוק מלשרת את האינטרס הישראלי כפי שהיא רואה אותו. הבענו את זה בדרכנו, בחדרי חדרים. המסרים נקלטו. אני באופן אישי חושב שהסיכוי להסכם גדול מ-0, אבל אנחנו עדיין לא רואים את ההסכם חתום".

שר הביטחון בני גנץ בביקורו בארה''ב
שר הביטחון בני גנץ בביקורו בארה''ב | צילום: U.S. Central Command, Sgt. John Onuoha

עוד אמר הגורם הביטחוני: "האמריקנים העבירו לאיראנים את עמדתם, יכול להיות שיגידו כן ויכול להיות שיגידו 'כן, אבל', לכן ישראל מזהה פה מרחב השפעה. צריך במקביל את האופציה הצבאית האמינה שניתן יהיה בפועל להפעיל אותה. רק כשיהיה דבר כזה - חשוב מאוד שהאיראנים יבינו שיש אופציה כזאת".

שר הביטחון בני גנץ עם היועץ לביטחון לאומי של ארה''ב ג'ייק סאליבן
שר הביטחון בני גנץ עם היועץ לביטחון לאומי של ארה''ב ג'ייק סאליבן | צילום: יוסי מאי

בפגישה דנו גנץ וסאליבן בצורך לחזק את שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לארה"ב באזור. מוקדם יותר ביקר גנץ במפקדת סנטקום בטמפה, פלורידה, שם התקבל על ידי מפקד סנטקום הגנרל מייקל קורילה, וקיים מפגש עם מטה סנטקום. עוד קיים שר הביטחון סיור בחמ"ל המרכזי, וביקר בטייסת מתדלקי ה- Kc-135.

שר הביטחון בני גנץ בביקורו בארה''ב
שר הביטחון בני גנץ בביקורו במפקדת סנטקום בפלורידה | צילום: U.S. Central Command, Sgt. John Onuoha

במסגרת הביקור בטייסת המתדלקים אמר גנץ: "אני מבקש להודות לגנרל קורילה על האירוח. שיתוף הפעולה של ישראל עם סנטקום ומדינות האזור הוא גיים צ'יינג'ר ביכולת לשמור על הביטחון, היציבות והשלום במזרח התיכון, בייחוד מול איראן ושלוחיה. אנחנו נמשיך להעמיק את שיתוף הפעולה, להרחיב את הפעולות הנדרשות בכדי לפגוע בשלוחי איראן, ולדאוג שלאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני. כולנו מבינים את הצורך לדאוג שלאיראן לעולם לא תהיה מטריה גרעינית שתחתיה היא ושלוחיה יפיצו טרור ויאיימו על העולם והמזרח התיכון".