ברקע ההתקדמות בהסכם הגרעין: גנץ ימריא לארה"ב

שר הביטחון יטוס ביום חמישי הקרוב לביקור ביטחוני-מדיני בוושינגטון, וייפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן. גנץ ינסה להשפיע ברגע האחרון על ההסכם, ויבקר גם בבסיס מפקדת סנטקום בפלורידה. במוצ"ש ימריא גנץ לביקור מדיני ביפן

שר הביטחון, בני גנץ
יו"ר המחנה ממלכתי בני גנץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברק ההתקדמות במגעים לחתימה על הסכם הגרעין בין איראן לבין המעצמות, ממשרד הביטחון נמסר היום (שלישי) כי שר הביטחון בני גנץ ימריא ביום חמישי הקרוב לביקור ביטחוני-מדיני בארצות הברית, ומשם ימשיך גם לביקור רשמי ביפן.

שר הביטחון גנץ ימריא ביום חמישי לפנות בוקר, ובאותו יום יקיים ביקור וסדרת פגשיות בבסיס מפקדת סנטקום בפלורידה, שם ייפגש עם מפקד סנטקום, הגנרל מייקל קורילה, ויקבל סקירה על ההיבטים האופרטיביים בשיתופי הפעולה נגד התבוססות איראן במזרח התיכון.

ביום שישי יפגש גנץ בוושינגטון עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, וינסה להשפיע ברגע האחרון על הסכם הגרעין. במוצאי שבת ימריא שר הביטחון ליפן.

שיחות הגרעין בין איראן למעצמות
שיחות הגרעין בין איראן למעצמות | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום אמר בכיר אמריקני לסוכנות הידיעות רויטרס כי "איראן הסירה כמה מדרישותיה העיקריות בנוגע להסכם הגרעין, ביניהן התעקשותה לסגור את חקירתה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) על מקורותיהם של עקבות חומר גרעיני שמצאו פקחי הסוכנות באתרי שונים באיראן, לפני כמה שנים".

לדברי הבכיר, "הסרת דרישותיה של איראן מקרבת את האפשרות לחתימה על הסכם אם כי עדיין נותרו פערים בין ארה"ב לאיראן ולא ברור אם הסכם אכן יושג. אנחנו חושבים שהם (האיראנים) סוף סוף 'חצו את הרוביקון' והתקדמו לעבר תנאי הסכם שהנשיא ביידן יוכל לקבל. אם אנחנו קרובים יותר היום, זה בגלל שאיראן 'זזה' מדרישותיה - האיראנים נכנעו בנושאים בהם נאחזו מתחילתן של חידוש השיחות".