בבית הלבן: שר הביטחון גנץ נפגש עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן

לאחר נחיתתו בוושינגטון הודה גנץ לסאלבן על מחויבות הממשל האמריקני לביטחון ישראל, והשניים דנו בהתמודדות הישראלית עם גל הטרור ובסוגיית הגרעין האיראני. גנץ הדגיש את הצורך לחזק את שיתוף הפעולה ואת ההכנות לכל תרחיש

שר הביטחון בני גנץ בבית הלבן עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן
שר הביטחון בני גנץ בבית הלבן עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן | צילום: שמוליק עלמני

שר הביטחון בני גנץ נחת אמש (רביעי) בוושינגטון, ונפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן בבית הלבן. גנץ הדגיש את החשיבות שרואה ממשלת ישראל בביצור הקשר המיוחד עם ארה"ב, והודה לסאליבן על מחויבות הממשל האמריקני לביטחון ישראל.

בפגישתם העלה גנץ את סוגיית ההתקדמות של איראן בפרויקט הגרעין, ואת העלייה בפעילות התוקפנית של איראן באזור, והדגיש את הצורך לחזק את שיתוף הפעולה ואת ההכנות לכל תרחיש. בהקשר זה אמר שר הביטחון כי יש הזדמנות להרחיב את העבודה המשותפת בין מערכות הביטחון של שתי המדינות, ואת מסגרות הפעילות עם שותפות נוספות באזור.

שר הביטחון בני גנץ בבית הלבן עם היועץ לביטחון לאומי של ארה''ב ג'ייק סאליבן
שר הביטחון בני גנץ בבית הלבן עם היועץ לביטחון לאומי של ארה''ב ג'ייק סאליבן | צילום: שמוליק עלמני

בנוסף עידכן גנץ את סאליבן על ההתמודדות הישראלית עם גל הטרור שגבה בתקופה האחרונה את חייהם של 20 בני אדם, ואת האמצעים עמם מתמודדת ישראל בכדי להילחם בהסתה ולשמור על חיי אדם. לצד זאת גנץ הדגיש בפניו את המשך המדיניות של פגיעה במחבלים ומחוללי הטרור, והמשך קידום צעדים למען הפלסטינים שאינם מעורבים בטרור.

מהצד הישראלי לקחו חלק בפגישה ראש מטה שר הביטחון מעיין ישראלי, ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון תא"ל (במיל') דרור שלום, שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג והמזכיר הצבאי לשר הביטחון תא"ל יקי דולף.